مرکزی

سلیمی مطرح کرد: با وعده رئیس جمهور درآمد استان‌ها به خود استان‌ها باز می‌گردد

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اراک با اشاره به برگزاری نشست مجمع نمایندگان استان با رئیس جمهور اظهار کرد: طی چهار دوره حضور در مجلس شورای اسلامی و برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد با روسای جمهور دولت‌های مختلف برای اولین بار بود که رئیس جمهور با سعه صدر به سخنان گوش می‌داد و موارد را ریز به ریز بررسی می‌کرد که این برای من بسیار ارزشمند و تعجب‌آور بود.

وی تصریح کرد: نشست امروز بیش از ۲.۵ ساعت به طول انجامید و شخص رئیس جمهور با حوصله مسائل را مورد دقت قرار دادند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در نشست با رئیس جمهور موضوعاتی مختلفی در سطح ملی، استانی و منطقه‌ای مطرح شد که در سطح استانی مسائل مهمی چون آلودگی هوای اراک، وضعیت شرکت هپکو، وضعیت بهداشت و درمان، وضعیت آب، کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان و … مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سلیمی گفت: در حوزه منطقه‌ای نیز مواردی چون ایجاد دهکده گل و سنگ در محلات، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سنگ در محلات، ایجاد ایستگاه سریع‌السیر قطار در دلیجان و… مطرح شد که رئیس جمهور دستوراتی را در این رابطه صادر کرد

سلیمی با بیان اینکه در حوزه وضعیت هپکو دستور داده شد کارگروهی متشکل از تامین اجتماعی، راه و شهرسازی، صنعت و استانداری تشکیل و مسائل را سامان دهند، افزود: در این نشست دستور داده شد مشکل هپکو تا رفع کامل دغدغه‌ها برطرف شود.

وی گفت: رئیس جمهور وعده داد به زودی سفر استانی به استان مرکزی را انجام دهد و از نزدیک با مردم دیدار و گفت وگو کند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  آقای رئیسی در این نشست عنوان کردند که قرار است در بودجه سال آینده بخشی از درآمد استان‌ها به خود استان‌ها بازگردد که با توجه به بالا بودن درآمد استان این اتفاق می‌تواند برکات ارزشمندی برای استان به همراه داشته باشد.

سلیمی ادامه داد: رئیس جمهور همچنین اعلام کرد قرار است کارگروه سرمایه‌گذاری در استان‌ها و فرمانداری‌ها شکل بگیرد که می‌تواند دستاوردهای خوبی برای استان‌ها به همراه داشته باشد.

وی  تاکید کرد: نشست امیدوارکننده‌ای بود که آن را بسیار مغتنم می‌دانم، آقای رئیس جمهور اعلام کردند که این جلسات استمرار خواهد داشت که بدون شک می‌تواند در حل چالش های استانی بسیار مثمر ثمر واقع شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعاتی مهمی که مطرح شد در بحث انتصابات و توجه به اصل شایسته گزینی بود که رئیس جمهور بیان داشت هیچ الزامی به انتصاب مدیران از بدنه وزارت کشور نیست و هر فرد صالح و سالمی که شایستگی داشته باشد می‌تواند در بدنه مدیریتی استان‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا