کهگیلویه و بویراحمد

سند بی‌تدبیری مسئولان در ۱۰۰ متر جاده کریک- سی‌سخت+تصاویر و فیلم

به گزارش برگزیده های ایران از سی‌سخت، جاده ارتباطی تمام  روستاهای شهرستان دنا و بویراحمد به شهر سی‌سخت نزدیک به ۲۰ سال است که با بی‌خیالی دستگاه‌های متولی حال و روز خوشی ندارند. 

 شهر توریستی سی سخت، از جاذبه های گردشگری بسیار زیادی بهره مند است که سالانه پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگران از سراسر کشور و حتی گردشگران خارجی است. 

در شهرستان دنا به خصوص شهر توریستی سی سخت با وجود این همه جاذبه گردشگری متاسفانه این شهرستان  از راه‌های مواصلاتی ایمنی بهره نمی‌برد و هر ساله شاهد تصادفات متعدد منجر به مرگ در این جاده ها هستیم.

جاده اتصال شهر پاتاوه و خیلی از روستاها به شهر سیسخت که به محور شریانی یاسوج به اصفهان نیز منتهی می گردد  عمری تقریبا ۲۰ساله دارد که تا به امروز ۴ رئیس جمهور، دهها وزیر راه، دهها مدیرکل و استاندار  روی کار آمده و رفته‌اند و بیش از چندین هزار کیلومتر اتوبان، بزرگراه و پل های بزرگ در کشور ساخته شده و به بهره برداری رسیده اما هنوز اداره راه و شهر سازی و اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای نتوانسته ۱۰۰متر باقی مانده از این جاده را زیر سازی و آسفالت کند. 

این راه مواصلاتی هر روز محل عبور صدها کامیون حمل شن وماسه و دیگر خودروهای سواری است که به علت خرابی بیش از حد این ۱۰۰ متر جاده  متحمل خسارات بسیار زیادی هستند. 

فرماندار دنا در خصوص جاده کریک به سی سخت در گفت‌وگو با فارس گفت: در مورخ ۹ آبان جلسه ای در خصوص جاده سی سخت، بیاره به کریک با حضور اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار گردید که مقرر شد اداره کل راه داری استان نسبت به برداشت مسیر دارای معارض، اقدام و در اسرع وقت کروکی محدوده فوق به اداره منابع طبیعی شهرستان دنا جهت مشخص نمودن متراژ دقیق اراضی زراعی وملی اقدام نماید.

پناهی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد اداره راه و شهرسازی استان نسبت به ارائه نقشه های مورد نیاز به راهداری اقدام نماید و اداره راهداری داری و حمل ونقل جاده ای در اسرع وقت نسبت به دعوت از فرد معارض جهت توافق اقدام کرده و در صورت عدم حضور نامبرده با عدم توافق، موضوع به دادستان شهرستان برای دستور پیگیری اعلام گردد.

فرماندار دنا گفت: علی‌رغم تلاش های شبانه روزی و بی وقفه اداره راه و حمل ونقل جاده ای در شهرستان دنا در خصوص جاده سی سخت، بیاره کریک از این اداره گلایه‌مند هستم و انتظار می رود مسئولین اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای با جدیت بیشتر این مسأله را پیگیری کنند.

به گزارش فارس،غفلت طولانی اداره راه و شهرسازی استان در خصوص این جاده کاملا مشهود است چرا که اگر هر گونه مشکلی سد راه این جاده وجود داشت باید سالها پیش برطرف می شد وبه درازا کشیده نمی شد  سوالی که در اذهان عمومی مطرح است این که چرا در این سالیان جاده به بهره برداری نرسیده آیا مسئولین استانی تا به امروز نخواسته اند که این پروژه به سرانجام برسد یا  اینکه می‌خواستند پروژه تکمیل شود ولی توان این کار را نداشتند.

اما مردم بر این باورند که مسئولین گذشته استانی و  شهرستان دنا تا کنون در خواب غفلت بوده اند و نخواسته اند که این آرزوی دیرینه مردم شهرستان دنا را برآورده کنند و از دستگاه قضا و سازمان بازرسی عاجزانه تقاضای رسیدگی به این پروژه بسیار طولانی که سالهاست مردم شهرستان دنا را عذاب می دهد را دارند چرا که حق این مردم زحمت کش که بیشترشان  امرار معاش زندگی خود را با کارگری و باغبانی به سر می کنند بیش از این است.

گفتنی است که محمد خانی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان دنا در گفت و گو با فارس قول داده که مشکل این ۱۰۰ متر جاده را برطرف خواهد کرد.

 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا