اردبیل

سند ۵ ساله دانشگاه آزاد تحول‌آفرین است/ تولید ۲۰۰ نوع محصول در دانشگاه آزاد اردبیل

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، فرزاد جهان‌بین عصر امروز در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: براساس سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی، ۵ چرخش تحول‌آفرین در نظر گرفته شده است که در چرخش اول از آموزش حافظه محور به سمت یادگیری عمیق، فایده محور و بسترسازی دانش بنیان و اشتغال‌زا حرکت می‌شود.

وی افزود: چرخش تحول‌آفرین از عرضه محوری و مقاله‌گرایی به سمت مسئله‌گرایی و حل مسائل کشور و منطقه، دومین بخش از سند تحول‌آفرین است که در این بخش به دنبال ارائه راه حل برای مسئله‌های موجود در جامعه خواهیم بود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ سرلوحه انجام تمام امور است، تصریح کرد: چرخش به سمت اجتماع فرهنگی و تربیتی از دیگر بندهای سند تحولی است.

جهان‌بین عنوان کرد: چرخش تحول‌آفرین به سمت پایداری اقتصادی لازمه تداوم حیات دانشگاه آزاد اسلامی است، به طوری که دیگر نباید اقتصاد دانشگاه متکی به شهریه‌ها باشد و در این چرخش به سرمایه محوری و سرمایه‌گذاری و بهره‌وری مناسب حرکت خواهد شد.

به گفته وی در آخرین بخش چرخش تحول‌آفرین از رشد کمی به سوی توسعه کیفی همراه با بازآفرینی معماری واحدها برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات و اقدامات ارزنده رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تأکید کرد: وی در طی مدت ریاست خود اقدامات ارزنده و ماندگاری را انجام داد که به نوبه خود قدردان زحمات وی هستیم و برای رییس جدید این دانشگاه آرزوی موفقیت داریم.

وی تصریح کرد: اکنون زیرساخت‌های بسیار خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در حوزه دانش بنیان، گردشگری سلامت، ورزشی و… انجام شده است که به سرانجام رسیدن هر یک از این طرح‌ها سبب رشد و شکوفایی کل مجموعه خواهد شد.

جهان‌بین گفت: رییس جدید و تیم همراه وی باید در نظر داشته باشند که چندین موضوع مهم از جمله به درآمدزایی رساندن زیرساخت‌های ایجاد شده و…را مبنا و اساس کار خود قرار دهند.

تولید ۲۰۰ نوع محصول در دانشگاه آزاد

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده ۴۵ شرکت فناور در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل شکل گرفته است.

اسحاق رسولی افزود: شرکت‌های فناور این دانشگاه بیش از ۲۰۰ نوع محصول تولید می‌کنند که ۸۱ نوع آن تجاری‌سازی شده است.

وی با بین اینکه دانشگاه را با مسائل جامعه پیوند زده‌ایم، بیان کرد: نیازمندی‌های توسعه‌ای استان توسط دانشگاه مطالعه و سپس با در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه، امکان‌سنجی شده تا مشخص شود دانشگاه آزاد در کدام حوزه‌های دانشگاهی می‌تواند مفید باشد.

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: حوزه‌های گردشگری با رویکرد گردشگری سلامت، سنجش سلامت و ایجاد کمپ تیم‌های ملی، حوزه صنایع غذایی و تبدیلی و حوزه‌های فناور و … از جمله بخش هایی بوده که دانشگاه در آنها نقش‌آفرینی می‌کند.

تلاش ویژه جهت اجرای کامل سند تحول ۵ ساله دانشگاه آزاد اسلامی

رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: تمام تلاش خود را جهت اجرای همه جانبه سند تحول ۵ ساله به کار خواهیم بست تا شاهد تغییر و تحولات عظیم از جمله تولید ثروت از علم و ارتقای سطح علمی دانشگاه باشیم.

فرشید سلیمی به ساخت دانشکده فنی و مهندسی اشاره کرد و افزود: امروزه دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در جامعه سربلند است زیرا توانسته شهریه‌ای را که از دانشجویانش اخذ کرده، به ارزش افزوده تبدیل و به مردم تقدیم کند که نمونه‌های آن ساخت‌وسازهای درون واحدهای دانشگاهی است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا