اقتصادی

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟/ رشد ۲ درصدی سهام عدالت با افزایش شاخص‌های بورس

به گزارش خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران، سهام عدالت به عنوان نوعی دارایی در اختیار بخش قابل توجهی از مردم قرار گرفته است و بسیاری از افراد نیز به همین دلیل هر روز در حال پیگیری اخبار و حاشیه‌های مربوط به آن هستند.

از سال ۸۴ که سهام عدالت وارد ادبیات اقتصادی کشور شد، تا کنون ارزش سبد این سهام بارها و بارها افزایش و کاهش یافته است. سهامداران سهام عدالت نیز در چند سال گذشته در حال دریافت سود سهام عدالت بودند که دولت دوازدهم تصمیم گرفت، این سهام را آزادسازی کند.

ریزش بازار سرمایه در مردادماه سال گذشته هم علت کاهش قیمت نمادهای سهام عدالت بود و هم معلول آن. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ازادسازی بدون برنامه و عدم مدیریت سبد سهام عدالت یکی از دلایل ریزش بورس در مرداد سال ۹۹ بوده است.

در حال حاضر سبد سهام عدالت نسبت به دوره اوج قیمت‌ها با افت ۶ تا ۱۴.۵ میلیون تومانی مواجه شده است. یعنی در حال حاضر نسبت به ابتدای مرداد سال گذشته ارزش سهام عدالت افت ۳۸ درصدی را تجربه کرده است.

سهام عدالت شما چقدر می‌ارزد؟

بررسی‌های صورت گرفته بر روی سبد سهام عدالت مشخص می‌کند ارزش این سهام نسبت به هفته پیش حدود ۲.۱۶ درصد افزایش یافته است. در این مدت بازار سرمایه نیز با رشد ۴ درصدی مواجه شده است.

سهام عدالت ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و ۱ میلیون تومانی نسبت به هفته پیش از آن به ترتیب با رشد ۲۰۳ هزار تومانی، ۲۴۴ هزار تومانی، ۳۶۴ هزار تومانی و ۴۹۷ هزار تومانی روبرو شده است.

در حال حاضر سهام عدالت در برگه‌های مختلف به میزان ۹ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان، ۱۱ میلیون و۵۹۷ هزار تومان، ۱۲ میلیون ۵۴۰ هزار تومان و ۲۳ میلیون و ۵۷۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

طبق مصوبه هیئت وزیران افرادی که روش مستقیم را در زمان آزادسازی سهام عدالت انتخاب کرده‌اند، می‌توانند ۶۰ درصد پورتفوی خودرا از طریق بانک‌ها و کارگزاری‌ها به فروش برسانند. البته در وضعیت فعلی این مساله متوقف شده است.

پرداخت سهام عدالت به افراد جامانده یکی از موضوعاتی است که در هفته های گذشته نمایندگان مجلس و وزرای اقتصادی دولت بر سر آن به توافق رسیده‌اند و در آینده نزدیک به حداقل ۱۰ میلیون نفر از افراد واجد شرایط این سهام واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا