اصفهان

سه‌شنبه برفی در انتظار اصفهان/هواشناسی هشدار نارنجی صادر کرد

سه‌شنبه برفی در انتظار اصفهان/هواشناسی هشدار نارنجی صادر کرد

به گزارش برگزیده های ایران از اصفهان، اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی در روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر اساس اطلاعیه هواشناسی اصفهان فردا سه‌شنبه با تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی، بارش برف، کولاک، پدیده مه و کاهش دما به ویژه مناطق جنوب، غرب و جنوب شرق استان را فرا می‌گیرد و احتمال لغزندگی و بخبندان جاده‌ها، مسدود شدن راه‌های روستایی، خسارت به صنایع کشاورزی و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان با استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بارش‌ها در این مناطق به صورت برف پیش‌بینی می‌شود، شدت بارندگی در مناطق جنوب استان است ضمن اینکه برای کلانشهر اصفهان نیز فردا انتظار بارش وجود دارد و هوای سایر مناطق طی فردا مه آلود پیش‌بینی می‌شود.

از روز چهارشنبه با خروج سامانه بارشی دمای هوای استان کاهش می‌یابد و در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان به سبب پایدار شدن جو، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی طی آخر هفته دور از انتظار نیست.

بیشینه دمای هوا در بیشتر مناطق استان طی ۲۴ ساعت آینده بین دو تا سه درجه سانتیگراد افزایش و کمینه آن در مناطق غربی اصفهان دو تا سه درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به دمای صفر درجه می‌رسد.

گفتنی است هواشناسی استان اصفهان توصیه کرده که هموطنان در ترددهای بین شهری طی روز سه‌شنبه احتیاط کرده و تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا