اخبار ورزشی

سهم برابر فینالیست برای کشتی هند و AIN در اولین مسابقه جهانی سال ۲۰۲۳

سهم برابر فینالیست برای کشتی هند و AIN در اولین مسابقه جهانی سال ۲۰۲۳

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان از صبح روز گذشته (۹ مرداد) در استانبول آغاز شد که تیم ایران یک فینالیست و دو شانس کسب نشان برنز در ۵ وزن اول به دست آورد.

پیام احمدی در ۴۸ کیلوگرم با شکست حریفانی از بلاروس، ژاپن، آذربایجان و روسیه فینالیست شد و امشب برای کسب مدال طلا با شخزاد روزیخانوف قهرمان آسیا از ازبکستان کشتی می‌گیرد. محمدرضا غلامی در ۵۵ کیلوگرم هم بعد از شکست حریفانی از ژاپن، ارمنستان، مغلوب حریف آمریکایی شد و منتظر مشخص شدن حریفش از جمع نفرات حاضر در گروه شانس مجدد خواهد بود.

کشتی فرنگی نوجوانان جهان| یک فینالیست و شانس دو برنز برای ایران

امیرمهدی سعیدی نوا در ۶۵ کیلوگرم در همان مبارزه اولش مغلوب حریفی از صربستان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. علیرضا عباسی در ۸۰ کیلوگرم بعد از شکست حریفانی از فلسطین و قزاقستان، مغلوب کشتی‌گیر ژاپنی شد و در گروه بازنده‌ها به کارش ادامه می‌دهد.

امیرحسین عبدولی کوچک‌ترین عضو کشتی‌گیر خانواده عبدولی، در ۱۱۰ کیلوگرم هم بعد از عبور از حریفانی از مولداوی، بلاروس و اسلواکی، مغلوب کمال باکر ترک شد که پیش از این نیز اتحادیه جهانی کشتی از او به عنوان مدعی مدال طلای سنگین وزن یاد کرده بود. عبدولی امشب برای کسب مدال برنز روی تشک می‌رود.

فینالیست‌های ۵ وزن اول مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان جهان چه کسانی بودند؟

وزن ۴۸ کیلوگرم: پیام احمدی (ایران) – شخزاد روزیخانوف (ازبکستان)

وزن ۵۵ کیلوگرم: جردن رِینی (آمریکا) – سوراج (هندوستان)

وزن ۶۵ کیلوگرم: یوسف احمدلی (آذربایجان) – زائور بِسلوکوئف (AIN)

وزن ۸۰ کیلوگرم: تایزو یوشیدا (ژاپن) – میخائیل شکارین (AIN)

وزن ۱۱۰ کیلوگرم: کمال باکر (ترکیه) – روناک (هندوستان)

بنابراین هندوستان و AIN (تیم بی‌طرف) هر کدام دو فینالیست در ۵ وزن اول دارند، درحالیکه سه کشور مدعی جام قهرمانی (ایران، آمریکا و ترکیه) هر کدام یک فینالیست در روز اول مسابقات داشته‌اند.

اتحادیه جهانی کشتی از چندی پیش، حضور تیم نوجوانان روسیه و بلاروس در مسابقات رسمی را تحت عنوان تیم بی‌طرف اعلام کرد که امتیاز آنها در رنک نهایی محاسبه نخواهد شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا