سلامت

سهم داروهای تولید داخل در بازار دارویی کشور افزایش یافته است

به گزارش برگزیده های ایران از وبدا، سید علی فاطمی اظهار داشت: یکی از مشکلات کمبود داروها، مربوط به نقدینگی و اختصاص ارز در زمان نامناسب است اما می بینیم که تعداد داروهای با فناوری های جدید که در ایران تولید می شود، رو به رشد است و افق آینده صنعت داروسازی کشور، قطعا روشن است اما دولت و مجلس نیز باید همراهی کنند که وابستگی دارو به ارز ترجیحی از بین برود و صنعت داروسازی آزاد و یارانه آن با استفاده از ظرفیت سامانه هایی مانند تیتک و پرونده الکترونیک سلامت به مردم برسد. 

وی افزود: منظور بنده از بی سابقه بودن کمبودهای دارویی در کشور، ایجاد حساسیت در بین ارکان تاثیرگذار برای تسریع در اختصاص ارز دارو بوده و هیچ قصد و نیتی در بیان این جمله از سوی اینجانب وجود نداشته و هدف همه ما این است که کمتر شاهد کمبود اقلام دارویی در کشور باشیم.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران گفت: با استفاده از سامانه تیتک و رساندن یارانه دارو به دست بیماران و مصرف کنندگان دارو در آینده، دیگر نگرانی در مورد تبدیل ارز دارو به ارز نیمایی وجود نخواهد داشت. اکنون دولت به ازای ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان به ازای هر دلار برای دارو، یارانه پرداخت می کند اما اگر این ارز توسط سامانه های نظارتی که عملکرد خوبی داشته و امتحان خود را پس داده اند، اختصاص یابد، شاهد صرفه جویی ارزی خواهیم بود.

وی ادامه داد: سامانه تیتک علاوه بر پیشگیری از قاچاق دارو می تواند نقش مهمی در رساندن یارانه دارو به دست بیماران و مصرف کنندگان دارو در آینده داشته باشد. وزارت بهداشت به ویژه در زمان دکتر عین اللهیگام های خوبی برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت و سازمان غذا و دارو نیز در جهت تقویت سامانه تیتک برداشته است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا