کهگیلویه و بویراحمد

سهم صفر درصدی راه‌های عشایری در بودجه/«ایلراه» را به رسمیت بشناسیم

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، عباس پاپی‌زاده در نشست با مهدی روشنفکر نایب رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جامعه عشایری برای ماندگاری و نقش آفرینی در اقتصاد نیازمند حمایت ویژه دولت و مجلس است.

وی با تاکید بر اینکه سهم عشایر از اعتبارات راهسازی در بودجه صفر است، عنوان کرد: احداث و بهسازی راه‌های عشایری و همچنین آبرسانی دو معضل و مشکل اساسی این جامعه کم توقع بوده که انتظار می‌رود نمایندگان مجلس در بودجه ۱۴۰۱ به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

پاپی زاده با بیان اینکه ایلراه را باید به رسمت بشناسیم تا ردیف در بودجه باز شود، ادامه داد: در صورت پیش بینی ۶۰ میلیارد تومان برای ایلراه‌های عشایری در بودجه بار مالی خاصی برای دولت ایجاد نمی‌شود، بلکه این اعتبار به اندازه اعتبار راه‌های ارتباطی یک شهرستان کوچک است.

وی اعتبارات سالانه جامعه عشایری را ناچیز دانست و افزود: برای آبرسانی سیار به عشایر نیاز به ۸۰۰ تا یک هزار تانکر داریم که برای تامین این دستگاه‌ها دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نایب رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خدمات رسانی به موقع و مناسب به جامعه عشایری را ضروری دانست و تاکید کرد: جمعیت عشایری کشور در ۳ دهه اخیر رو به کاهش بوده که باید در این زمینه یک بررسی دقیق و آسیب شناسی صورت گیرد.

مهدی روشنفکر تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی کمک به ماندگاری جامعه عشایری را باید به عنوان یک اولویت در دستور کار داشته باشد و در این زمینه نیز همراهی، همکاری و تغییر نگاه دولت لازم است.

وی با اشاره به برگزاری نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد در یکم آذرماه با حضور مسئولان سازمان امور عشایر و برخی از اعضای فراکسیون عشایری مجلس، خاطرنشان کرد: امیدوارم شاهد اجرایی شدن مصوبات این نشست باشیم.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضروری است اعتبار مورد نیاز برای بازگشایی و بهسازی جاده عشایری دره سرد لوداب اختصاص یابد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا