قم

سهم ناوگان عمومی در سفرهای شهری قم کاهش یافته است

به گزارش برگزیده های ایران از قم، محمد حسین دهناد ظهر امروز در نوزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار کرد: حمل و نقل یکی از مهمترین عرصه های مدیریت شهری که تمام شهروندان روزانه بصورت مستقیم یا غیرمستقیم با آن سر و کار دارند.

وی اضافه کرد: روزانه ۲ میلیون سفر درون شهری در شهر قم انجام می شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه حدود نیمی از بودجه سالانه شهرداری قم صرف مباحث حمل و نقل و ترافیک می شود اما با این وجود هنوز به اهداف تعیین شده پیرامون حمل و نقل نزدیک نشده ایم به گونه ای که در ۱۵ سال گذشته تعداد خودروهای شخصی ۳ برابر شده و سهم سفرهای شهری از خودروهای شخصی به دو برابر رسیده است.

وی تاکید کرد: در ۱۵ سال گذشته تعداد سفرهای درون شهری با استفاده از ناوگان عمومی در حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به باور وی، جان باختن سالانه ۱۰۰ شهروند بر اثر تصادفات درون شهری به همراه روند رو به افزایش روزهای آلوده از اثرات مخرب کاهش استفاده از ناوگان عمومی در سفرهای شهری است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: برای توسعه متوازن شهر باید در کنار استفاده از تجربه شهرهای موفق باید نسبت به مدیریت شهری نیز تغییراتی در سطح کلان رخ دهد.

وی اظهار کرد: تهیه سند راهبردی حمل و نقل عمومی قم به عنوان اولین گام برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار شهری نهایی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: برای بهره گیری بیشتر شورای شهر قم از ظرفیت پژوهش و مباحث علمی، مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر و روستا برای چابک سازی ساختار و استفاده از پژوهش های مساله محور راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر قم به دلیل محدودیت های بودجه ای با کارآیی واقعی خود فاصله دارد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا