Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
سوئد برای جنگ احتمالی آماده می‌شود - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

سوئد برای جنگ احتمالی آماده می‌شود

سوئد برای جنگ احتمالی آماده می‌شود

به نوشته لوموند، هر کشور رویکرد خاص خود را در مورد نحوه مشارکت بخش غیرنظامی در دفاع ملی دارد، برخی کشورها مانند سوئد یا نروژ آن را «دفاع کامل» می نامند. برخی دیگر مانند فنلاند یا لتونی به «دفاع همه جانبه» یا «مقاومت» اشاره می کنند.

در حالی که ناتو تصمیم گرفته موضع دفاعی خود را تقویت کند و از سال ۲۰۱۶ نیروهایی را در جناح شرقی اروپا مستقر کند، بازتاب موازی در مورد انعطاف پذیری زیرساخت های غیرنظامی و همچنین نحوه محافظت و آماده سازی ملت‌ها را آغاز کرده است.

در ورشو، در سال ۲۰۱۶، متحدان بر روی هفت الزام اساسی که متعهد به اجرای آنها بودند، از جمله تضمین تداوم مقامات دولتی و خدمات عمومی اساسی، انعطاف پذیری منابع انرژی، منابع آب، غذا و غیره به توافق رسیدند.

دفاع مدنی از زمان الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به صدر برنامه سیاسی سوئد بازگشته است. این کشور در حال آماده سازی برای اطمینان از مقاومت ساکنان در صورت درگیری است.

نیروهای دفاع مدنی در اواخر سال گذشته میلادی، ۱۶ درصد افزایش یافتند. این نیروها متشکل از سربازان حرفه‌ای، سربازان ذخیره، کارمندان خدمات مدنی و رانندگان اتوبوس‌ها هستند و همه آنها «مأموریت جنگی» دریافت کرده‌اند مبنی بر این که اگر سوئد مورد حمله قرار گرفت، می دانند چه انتظاری از آنها می رود.

برای مثال، کارمندان رادیو و تلویزیون سراسری سوئد که در اکتبر ۲۰۲۲ به آنها اطلاع داده شد، باید در موقعیت‌هایی که برای اطلاع رسانی به شهروندان ضروری تشخیص داده می‌شوند، به کار خود ادامه دهند.

برخی به خاطر مهارت‌های خاص خود انتخاب می‌شوند. از همه خواسته شده که احتیاط کنند، زیرا دفاع مدنی کشور در خطر است. مسئول ارتباطات در آژانس استخدام نیروهای مسلح سوئد، می‌گوید: اکنون، پس از یک فاصله طولانی که تقریباً سه دهه به طول انجامید، در حال رستاخیز کامل هستیم، از زمانی که “ما می خواستیم به صلح ابدی ایمان داشته باشیم.”

او می‌گوید: وقتی پلیس لیست‌های خود را برای ما ارسال کرد، متوجه شدیم که چندین هزار صلحبان ذخیره داریم. ۱۲۱۵۰۰ جوان سوئدی در سال ۲۰۲۲ تولد ۱۶ سالگی خود را جشن گرفتند، آژانس حوادث غیرمترقبه مدنی سوئد (MSB) نامه‌ای به آنها ارسال کرد و به آنها اطلاع داد که اکنون بخشی از “دفاع کامل” پادشاهی هستند و “مجبور هستند در صورت بروز هرگونه تهدید یا جنگ وارد عمل شوند. این وظیفه دفاعی را که تا پایان قرن بیستم فراموش شده بود، یادآوری کردند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا