اخبار ورزشی

سوادکوهی: می‌خواستم کشتی نگیرم ۳ روز زودتر به زنجان نمی‌رفتم

سوادکوهی: می‌خواستم کشتی نگیرم ۳ روز زودتر به زنجان نمی‌رفتم

– اخبار ورزشی –

علی سوادکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران درباره اینکه عنوان شد به دلیل سر وزن نرسیدن با وجود داشتن سهمیه، در جام تختی کشتی نگرفت، اظهار داشت: فکر کردم مسابقات با دو کیلو ارفاق است! خدا شاهد است که در جریان نبودم برای این مسابقات یک کیلوگرم ارفاق وزن در نظر گرفتند، چون معمولاً این رقابت‌ها و مسابقات مشابه، با دو کیلوگرم ارفاق وزنی برگزار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه مصمم به شرکت در جام تختی بوده است، ادامه داد: من حتی سه روز قبل از مسابقات به زنجان رفتم. اگر نمی‌خواستم کشتی بگیرم که از سه روز قبل آنجا نمی‌رفتم تا بدنم به شرایط آب و هوایی شهر میزبان عادت کند. به باشگاه میثم نصیری رفتم و آنجا تمرینم را ادامه دادم. خیلی هم آماده بودم و برای جام تختی وحشتناک تمرین کرده بودم. رفتم که کشتی بگیرم، اما این مسئله پیش آمد.

سوادکوهی در مورد اینکه عنوان شده او در محل وزن‌کشی با مسئولان مربوطه درگیری لفظی داشته است، گفت: گفتند زمان وزن‌کشی تمام شده و سر وزن نیستی، خطش بزنید، من هم صحبت کردم و چیز خاصی نبود. دو کلمه حرف زدم، چون می‌خواستم کشتی بگیرم.

مدعی وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد با اشاره به اینکه تمریناتش را برای شرکت در لیگ ادامه می‌دهد، تأکید کرد: دیگر شرایط وزنی حضور در ۷۹ کیلوگرم را ندارم و در همین ۸۶ کیلو خواهم ماند. فعلاً هم مسابقه‌ای که پیش رویم هست، لیگ خواهد بود.

علی سوادکوهی که سال گذشته به طلسم شکست‌ناپذیری کشتی‌گیران ایرانی مقابل جردن باروز آمریکایی در جام جهانی آمریکا خاتمه داد، با تأکید بر اینکه عده‌ای می‌گویند او سر وزن نرسیدن را برای غیبت در جام تختی بهانه کرده است، گفت: به ولله می‌خواستم آنجا کشتی بگیرم، برخی می‌گویند تو از قصد کشتی نگرفتی و وزن را بهانه کردی! وزنم ۸۹ کیلو بود که یک کیلو کم کردم و تصورم این بود که باید ۸۸ کیلوگرم وزن داشته باشم و مسابقه دو کیلو ارفاق دارد. اگر می‌خواستم کشتی نگیرم، چرا باید هفت ساعت سفرم به زنجان طول می‌کشید و سه روز جلوتر هم به این شهر می‌رفتم؟!

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا