Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
سوت‌زنی| زیاده‌خواهی برخی شرکت‌های واردکننده کامیون از رانندگان/ 500 کامیون وارداتی در گمرک خاک می‌خورد - خبرگزاری برگزیده های ایران
اقتصادی

سوت‌زنی| زیاده‌خواهی برخی شرکت‌های واردکننده کامیون از رانندگان/ ۵۰۰ کامیون وارداتی در گمرک خاک می‌خورد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی برگزیده های ایران، برخی از رانندگان متقاضی طرح اسقاط کامیون‌های فرسوده با «سامانه سوت‌زنی» برگزیده های ایران تماس گرفته و این گونه عنوان کردند که با وجود آنکه از سال گذشته بیش از ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان به شرکت‌های خصوصی واردکننده کامیون خارجی پول داده‌اند و کامیون‌های قدیمی خود را اسقاط کرده‌اند، اما هنوز کامیون جدید به دست آنها نرسیده است.

آنها اعلام کردند کامیون‌های وارداتی توسط شرکت‌های خارجی وارد کشور شده و عمدتا در گمرک غرب تهران و شهریار معطل مانده و زیر باد و باران در حال پوسیدن است، اما این کامیون‌ها را به دلیل زیاده خواهی شرکت وارد کننده و درخواست ۷۰۰ میلیون تومان برای ترخیص هرکامیون و عدم توان رانندگان، هنوز خودروهای کار را ترخیص نمی‌کنند.

آنها این نکته را هم گفتند که در جلسه‌ای که با مهرداد جمال ارونقی داشتند، معاون فنی گمرک اعلام کرده هزینه ترخیص هر کامیون خارجی ۲۰۰ میلیون تومان است، در حالی شرکت‌های واردکننده از این متقاضیان مبلغی بین ۷۰۰ میلیون تومان طلب می‌کند و برخی شرکت‌ها تا ۹۵۰ میلیون تومان خواسته‌اند تا یک دستگاه کامیون را از گمرک ترخیص کنند.

در این زمینه رانندگان در تماس با سامانه سوت زنی اعلام کردند که اول قرار بود، این کامیون‌ها توسط شرکت‌های واردکننده به نرخ ۵۲ هزار یورو وارد شود که آن را برای ما به نرخ ۷۰ هزار یورو حساب کردند و الان که بعد از یک سال این کامیون‌ها را وارد کشور کرده و در گمرک مانده است، برای ترخیص این کامیون‌ها به جای ۲۰۰ میلیون تومان مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان طلب می‌کنند، در حالی که ما حدود یک سال است کامیون نداریم در نتیجه کار و درآمدی هم نداریم و تمام دارایی و وام‌های گرفته شده را به این شرکت‌ها داده‌ایم.

این متقاضیان که نمی‌خواستند نامشان در خبر آورده شود، گفتند: هر کدام از ما رانندگان دو میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان به شرکت واردکننده داده‌ایم که از این مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وام بوده که از سازمان حمل و نقل و راهداری دریافت کرده‌ایم و کامیون فرسوده خود را اسقاط کرده‌ایم و الان حدود ۱۰ ماه است که بیکاریم و حالا برای ترخیص کامیون از گمرک که به گفته آقای ارونقی معاون فنی گمرک که فقط ۲۵۰ میلیون تومان هزینه برای ترخیص می‌خواهد، ما حاضریم ۱۰۰ میلیون تومان هم برای شرکت بدهیم و جمعا ۳۵۰ میلیون تومان بشود، اما شرکت واردکننده با زیاده‌خواهی از ما ۷۰۰ میلیون تومان طلب می‌کند.

وی گفت: شرکت آ.س.ک ۷۰۰ میلیون تومان برای ترخیص هر کامیون از ما می‌خواهد، برخی شرکت‌های دیگر از همکاران ما ۶۰۰ میلیون تومان، برخی ۷۵۰ میلیون تومان و برخی تا ۹۵۰ میلیون تومان می‌گیرند تا کامیون فقط از گمرک ترخیص شود.

این راننده افزود: ما برای رسیدن به این کامیون وارداتی هرچه داشته‌ایم فروخته‌ایم، حتی مسکن مهر خود را فروش گذاشته‌ایم، اما متأسفانه شرکت‌های واردکننده زیاده خواه هستند و توجهی به بیکاری ما ندارند.

وی گفت: رئیس جمهور و دادستانی بارها اعلام کرده‌اند گمرک برای ترخیص کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای کمک می‌کند، اما شرکت‌های واردکننده که خصوصی هستند، رحمی ندارند.

یکی دیگر از کامیون‌داران هم گفت: از اسفند سال گذشته درگیر این کامیون‌ها هستیم با وجود آنکه ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان پول داده‌ایم، شرکت واردکننده در مرداد ماه قرارداد جدیدی با ما منعقد کرده و می‌گوید بابت ترخیص هر کامیون باید ۷۰۰ میلیون تومان بدهید. در حالی که هزینه ترخیص فقط ۲۰۰ میلیون تومان است و اگر دستمزد شرکت صد میلیون تومان هم باشد، ما حاضریم ۳۰۰ میلیون بدهیم، اما آنها متأسفانه زیاده‌خواه هستند.

به گزارش فارس، مهرداد جمال ارونقی امروز در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در مورد کامیون‌های رسوبی در گمرکات نیز عنوان کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد ۶ هزار دستگاه کامیون زیر سه سال ساخت وارد گمرکات شد. جلسات متعددی برگزار و دستگاه‌ها مقاومت زیادی داشتند. مشکلات احصا شد و آخرین دستور این بود که ظرف یک ماه شرکت‌ها نسبت به ترخیص اقدام کنند که هنوز ۵۰۰ کامیون ترخیص نشده‌اند و مشکل خاصی برای ترخیص ندارند.

به گفته ارونقی، مجددا دادستانی بررسی کرد و هشدار داده شده که اگر ترخیص نشوند، ظرف روزهای آتی برخورد قضایی با شرکت‌های واردکننده و کلاهبرداری که مبالغ زیادی از رانندگان دریافت کرده‌اند، صورت می‌گیرد. علی رغم این تاکید و دستور دادستانی آنها مصوبات را اجرا نمی‌کنند که از روزهای آینده اقدامات خوبی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا