علمی و فناوری

سوخو۵۷ با موتوری قدرتمندتر می‌آید!

سوخو۵۷ با موتوری قدرتمندتر می‌آید!

به گزارش خبرگزاری برگزیده، در حال حاضر سوخو ۵۷‌های روسی مجهز به موتور پیشرفته AL-51F1 هستند که قبلا به نام “Izdelie 30” شناخته می‌شد. این جنگنده بازسازی شده به عنوان «Su-57M» تغییر نام داده است و “M” نشان دهنده سال اصلاح آن است.

بنابر گزرش روستک موتور AL-51F1 همه آزمایشات را با رتبه‌های درخشان پشت سر گذاشته است و عملکر آن فراتر از انتظار بوده است. موتور جدید نیروی رانش قوی ۱۱۰۰۰ کیلوگرمی و پس سوز با توان ۱۸۰۰۰ کیلوگرم را ارائه می‌دهد. با توجه به این ارتقا سوخو ۵۷ اکنون می‌تواند به سرعت ۲ ماخ برسد، در حالی که وضوح خود را در محدوده مادون قرمز به میزان قابل توجهی کاهش میدهد که پیشرفتی تعیین کننده نسبت به نسل قبلی خود است.

سوخو۵۷ با موتوری قدرتمندتر می‌آید!

جالب اینجاست که AL-51F1 فقط سوخو ۵۷ را تقویت نمی کند. همچنین یک جنگنده آینده دار دیگر به نام سوخو ۷۵ را احیا می‌کند.

یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه در مجمع اقتصادی بین المللی پترزبورگ [SPIEF] گفته است، سوخو ۵۷ قرار است اولین پرواز آزمایشی خود را در اواسط سال ۲۰۲۵ انجام دهد. مدل اولیه این هواپیمای انقلابی در حال حاضر در کارخانه معتبر هواپیماسازی گاگارین KnAAZ در دست ساخت است.

در حال حاضر، سوخوهای روسی از موتور AL-41F1 یا نسخه اصلاح شده آن، AL-41F1S استفاده می کنند. این عامل مهمی بود که مقامات جهانی هوانوردی را وادار کرد تا از به رسمیت شناختن سوخو ۵۷ به عنوان یک جنگنده نسل پنجم منصرف می‌کرد. وارد AL-51F1 شوید، موتوری که بازی را تغییر می‌دهد و سوخو ۷۵ را محکم به صفوف جنگنده‌های نسل پنجم سوق می‌دهد. موتور AL-41F1 در ابتدا برای پروژه Mig-1.44 ساخته شد. با گذشت زمان، ارتقا یافت و به AL-41F1S تبدیل شد که امروزه می بینیم، در Su-35S و بعداً در Su-57 مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: bulgarianmilitary

۲۲۷۲۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا