اقتصادی

سود میلیاردی سرمایه‌داران نفتی از افزایش قیمت نفت

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل برگزیده های ایران به نقل از بلومبرگ، افزایش قیمت نفت در بازار جهانی که از یک سو به خاطر کاهش عرضه و از سوی دیگر بالا رفتن تقاضا با فروکش کردن کرونا ایجاد شده باعث سود میلیاردی سرمایه‌گذاران نفتی شده است.

به طور کلی محاسبات حاکی از آن است که مجموع ثروت میلیاردرهای جهان فقط در ۶ ماه نخست امسال به خاطر افزایش قیمت نفت در بازار جهانی ۲۰ درصد رشد کرده است که نسبت به دیگر حوزه‌های مالی بیشترین رشد به شمار می‌رود.

به عنوان مثال ثروت نوکِش آمبانی، به صد میلیارد دلار رسیده و هم اکنون وی ثروتمندترین سرمایه‌دار نفتی و یازدهمین ثروتمند جهان به شمار می‌رود.

آمبانی مالک شرکت ری لاینس هند است که بزرگترین مجموعه پالایشگاهی در جهان به شمار می‌رود.

این شرکت سال گذشته شرکت اگزونمبیل آمریکا را به تملک خود درآورد و به بزرگ‌ترین شرکت انرژی سهامی عام در جهان بدل شد. یا در مورد دیگر ثروت لئونید میکلسون، مدیرعامل شرکت نواتک که بزرگ‌ترین شرکت گازی غیردولتی روسیه به شمار می‌رود، ۸.۶ میلیارد دلار رشد کرده و به ۳۳.۳ میلیارد دلار رسیده است.

هارولد هام هم سومین میلیاردر نفتی جهان است و هم اکنون مدیریت شرکت کنتینانتال که بزرگترین شرکت تولید کننده نفت در داکوتای شمالی و مونتانا را در اختیار دارد. ثروت وی در ۶ ماهه نخست امسال ۱۹۰ درصد رشد کرده و به ۱۴.۸ میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا