علمی و فناوری

سود ۲۸ میلیارد دلاری زاکربرگ/ مالک فیسبوک از بیل گیتس ثروتمندتر شد

سود ۲۸ میلیارد دلاری زاکربرگ/ مالک فیسبوک از بیل گیتس ثروتمندتر شد

به گزارش برگزیده، متا در چند وقت گذشته روند بسیار خوبی داشته است. پس از اینکه غول فناوری ابتدا یک سه‌ماهه قوی را از نظر درآمد اعلام کرد و سهام آن با رشد ۲۰ درصدی همراه شد، اکنون دارایی خالص «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل آن ۲۸ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۱۶۵ میلیارد دلار رسیده است. با این شرایط، زاکربرگ از «بیل گیتس»، بنیانگذار مایکروسافت، ثروتمندتر است.

بر اساس گزارش دیجیاتو، زمانی که متا اولین سود سهام خود را در ماه مارس پرداخت کند، زاکربرگ تقریباً ۱۷۴ میلیون دلار دیگر دریافت خواهد کرد. زاکربرگ در حال حاضر حدود ۳۵۰ میلیون سهام کلاس A و B دارد که هر دو واجد شرایط دریافت سود هستند. اگر متا سود سه‌ماهه ۵۰ سنت خود را حفظ کند، زاکربرگ می‌تواند سالانه بیش از ۶۹۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد.

برای مدیرعاملی که دارایی او ارتباط نزدیکی با عملکرد سهام شرکتش، یعنی متا دارد، این یک تغییر چشمگیر محسوب می‌شود. براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، در سال ۲۰۲۱، ارزش خالص دارایی‌های زاکربرگ به حدود ۱۴۲ میلیارد دلار رسیده بود.

اما از آن زمان تاکنون تغییرات بازار متا را تا حد زیاد تحت تأثیر خود قرار داده است. سرمایه‌گذاران و تحلیلگران به‌شدت از این شرکت به دلیل سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد دلاری روی واحد Reality Labs انتقاد کرده‌اند، که فعالیت‌های واقعیت مجازی و حوزه متاورس آن را انجام می‌دهد. حتی با این وجود نیز ماه گذشته متا اعلام کرد که همچنان قصد دارد سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی روی متاورس داشته باشد.

۵۸۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا