Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
سولفاته شدن باتری ماشین چرا رخ می‌دهد؟ - خبرگزاری برگزیده های ایران
قزوین

سولفاته شدن باتری ماشین چرا رخ می‌دهد؟

به گزارش گروه تبلیغات و آگهی خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، سولفاته شدن می تواند در صفحات سربی موجود در باتری های سلولی مرطوب اتفاق بیفتد که معمولاً به عنوان باتری های سرب اسیدی شناخته می شوند و در اکثر وسایل نقلیه نصب می شوند. هنگامی که سولفاته شدن اتفاق می افتد، باتری شما از بین می رود. سولفاته شدن نتیجه سطح مایع الکترولیت در سلول های مرطوب است که در زیر بالای صفحات سربی قرار می گیرد و آنها را در معرض دید قرار می دهد. صفحات سربی قادر به حفظ انرژی الکتریکی نیستند زیرا الکترون ها نمی توانند بین دو صفحه در هر سلول جریان پیدا کنند. صفحات سربی را نمی توان تمیز کرد، اما می توانید سولفاته را با تعمیر مجدد باتری خود حذف کنید.

اگر باتری اوربیتال شما دچار سولفاتاسیون شده است، می توانید با مقداری آب جوش آن را تمیز کنید.

چرا باتری ها در تابستان خراب می شوند؟

گرمای تابستان به خاطر از بین بردن باتری خودروها معروف است. پس چرا باتری ها در تابستان می میرند؟ گرما می تواند طوفانی سخت برای باتری ماشین ایجاد کند، با چندین عامل استرس زا به طور همزمان:

تبخیر داخلی: باتری ماشین شما به الکترولیت ها (معمولا آب و اسید سولفوریک) برای سوخت رسانی به فرآیند شیمیایی داخلی خود متکی است. این مایعات حیاتی در گرمای تابستان شروع به تبخیر می کنند. بدون این مایعات، باتری شما به ناچار شروع به از کار می‌اندازد.

خوردگی: حرارت زیاد و تبخیر مایع همچنین خوردگی و اکسیداسیون طبیعی باتری سوزوکی را تسریع می‌کند.

سولفاته کردن: پس از هر بار شارژ مجدد باتری، مقدار کمی سولفات سرب روی صفحات سربی که در اکثر باتری ها یافت می شود باقی می ماند (این فرآیند سولفاته شدن نامیده می شود). گرما همچنین می تواند سولفاتاسیون را تسریع کند که منجر به خرابی باتری می شود.

باتری های بیش از حد شارژ شده: گرما می تواند باعث شود سیستم شارژ باتری شما خراب شود و باتری شما بیش از حد شارژ شود. مانند تمام وسایل الکترونیکی شما، شارژ بیش از حد می تواند طول عمر باتری شما را کاهش دهد.

خوردگی باتری ماشین شما می تواند به سرعت انرژی آن را تخلیه کرده و طول عمر آن را کاهش دهد. همچنین می تواند از ارسال سیگنال های الکتریکی به موتور شما توسط باتری شما جلوگیری کند. اگر دیدید باتری خودرو شما خورده می شود، با یک مکانیک مشورت کنید تا ببینید آیا تمیز کردن یا تعویض انتهای ترمینال شما کمکی می کند. اگر اینطور نیست، ممکن است مجبور به تعویض باتری پریمیوم باشید.

باتری‌های سرب اسیدی معمولاً برای تامین انرژی خودروها استفاده می‌شوند، به همین دلیل به آنها باتری خودرو نیز می‌گویند. نگهداری خوب باتری خودرو برای اطمینان از اینکه خودروی شما عملکرد مطلوبی را ارائه می دهد و تجربه رانندگی روان را حفظ می کند بسیار مهم است. همچنین خطر استارت نشدن خودرو به دلیل شارژ باتری را تا حد زیادی کاهش می دهد. با این حال، باتری های خودرو یک عمر دوام نمی آورند. در برخی مواقع، باتری ماشین شما در نهایت از بین می‌رود و دو گزینه برای شما باقی می‌ماند، یک جایگزین بخرید یا سعی کنید باتری مرده خود را تعمیر کنید، که تعمیر باتری ممکن است در کوتاه مکدت تاثیر داشته باشد.

سولفاته شدن یک مشکل رایج برای باتری های اسید سرب است. این زمانی است که کریستال های ریز سولفات در نتیجه واکنش شیمیایی اسید سولفوریک در باتری ایجاد می شود. هنگامی که تجزیه می شود، یون های گوگرد آزاد شده متبلور می شوند. این سولفات‌های کریستالی خود را به صفحات باتری متصل می‌کنند به‌ویژه در صفحه منفی.

سپاهان باتری ، از معتبرترین کارخانه های تولید باتری در ایران و خاورمیانه، موفق به تولید باتری ها با کیفیت شده است که شما می توانید با تهیه باتری از این کارخانه، بهترین باتری را دریافت کنید، اما باید بدانید که تمام باتری ها حتی با کیفیت ترین باتری ها نیز دچار سولفاته می شوند.

آنها کوچک و بی ضرر هستند مگر اینکه باتری به طور مداوم از شارژ مناسب محروم شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، سولفات سرب به یک رسوب کریستالی پایدار تبدیل می شود. این کارایی باتری را از نظر ظرفیت به خطر می اندازد. زمانی که موتور معمولاً در حالت بیکار یا با سرعت کم حرکت می کند ، باتری خودرو بیشتر مستعد سولفاته شدن است. در این شرایط باتری به اندازه کافی شارژ نمی شود و باعث سولفاته شدن می شود.

یک راه خوب برای تشخیص اینکه آیا باتری شما مشکل سولفاته دارد یا خیر، زمانی است که شارژ را آنطور که باید قبول نمی کند. با این کار، باید میزان سولفاته شدن را تعیین کنید. دو نوع وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

سولفاتاسیون نرم. این نوع سولفاته شدن در باتری است که به راحتی قابل برگشت است. اگر یون های متبلور در باتری شما زودتر سرویس شوند، با شارژ بیش از حد باتری می توان آنها را اصلاح کرد. کردن بیش از حد ، هر چند، هزینه های خود را دارد.

سولفاته سخت. این زمانی است که یون های متبلور آنقدر زیاد هستند که باتری قابل بازیابی نیست. این زمانی است که باتری برای مدت طولانی به درستی شارژ نمی شود.

می توانید برای رفع مشکل سولفاتاسیون باتری با برند های سپاهان، از خدمات سپاهان باتری استفاده کنید.

همچنین برای رفع مشکل باتری واریان می توانید از خدمات صبا باتری استفاده کنید.

راهی برای نجات باتری شما از سولفاته شدن وجود دارد، اما باید در اسرع وقت مشکل را تشخیص دهید. هر چه مدت زمان طولانی تری این مشکل درمان نشود، رفع آن دشوارتر خواهد بود. اگر باتری شما همچنان از سولفاته شدن نرم رنج می برد، این کاری است که باید انجام دهید.

شارژ کردن یک باتری: با استفاده از یک منبع خارجی، باتری را با جریان کم (۵ تا ۱۰ آمپر) شارژ کنید تا گرانش الکترولیت افزایش یابد. این نشان می دهد که سولفات در حال شکستن است. از دمای باتری اطمینان حاصل کنید. اگر گرمای بیش از حد (بیش از ۱۲۵ درجه فارنهایت) می گیرد، باتری را جدا کرده و بگذارید خنک شود. پس از خنک شدن کافی، شارژ باتری را تا زمانی که کاملاً شارژ شود ادامه دهید. هر چه سولفاته شدن سخت تر باشد، باتری مدت زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا