اردبیل

سومین واکسن ایرانی کرونا وارد اردبیل شد/ واکسیناسیون کامل ۶۷ درصد جمعیت استان اردبیل

جواد آبیشوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن در اردبیل اظهار کرد: سومین واکسن ایرانی کرونا به نام «اسپایکوژن» در حجم چند هزار دُز وارد استان اردبیل شد و روز گذشته در سبد واکسیناسیون استان قرار گرفت.

وی افزود: اولین واکسن ایرانی کرونا به نام «برکت» دومین واکسن ایرانی به نام «پاستوکووک» و سومین واکسن ایرانی به نام «اسپایکوژن» همزمان با سراسر کشور وارد چرخه واکسیناسیون استان اردبیل شده است.

اعلام واکسن‌های موجود در استان اردبیل

رئیس کارگروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به تنوع سبد واکسیناسیون استان اردبیل تصریح کرد: واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم در دُزهای اول، دوم و سوم، واکسن‌های برکت، پاستوکووک و اسپوتنیک در دو دُز اول و دوم و واکسن اسپایکوژن در دُز اول در سراسر مراکز واکسیناسیون استان تزریق می‌شود.

آبیشوند گفت: افراد بالای ۶۰ سال،کادر درمان، جانبازان شیمیایی و کادر خانه سالمندان که ۴ الی ۶ ماه از تزریق دُز دوم واکسن گذشته است، جهت تزریق دُز سوم واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون سراسر استان مراجعه کنند.

 تزریق واکسن به ۸۷ درصد جمعیت استان اردبیل

وی ادامه داد: طبق آمار شب گذشته در استان اردبیل میزان واکسیناسیون در دُز اول به بیش از ۸۷ درصد و در دُز دوم به بیش از ۶۷ درصد رسیده است.

رئیس کارگروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان در استان اردبیل در دُز اول بیش از ۸۷ درصد و در دُز دوم ۵۹ درصد به جامعه هدف تزریق شده است.

آبیشوند اظهار کرد: روز گذشته ۵۷ هزار دُز واکسن‌های اسپایکوژن، برکت و اسپوتنیک وارد استان اردبیل شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا