مرکزی

سوگواره یاس نبوی در ۵۵ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود

 به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: به منظور گرامیداشت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام، ویژه برنامه یاس نبوی در استان تدارک دیده شده که این برنامه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها امسال در ۵۵ بقعه متبرکه و امامزاده در سطح استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای دهه دوم فاطمیه نیز در بقاع شاخص برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که این برنامه‌ها از ۱۳دی‌ماه تا ۱۷ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

واحدی بیان داشت: این ویژه برنامه‌ها در قالب برنامه‌های فرهنگی با دعوت از سخنرانان و مداحان مطرح استانی و کشوری اجرا می‌شود که در امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) با سخنرانی حجت الاسلام مرادی، در امامزاده محمد عابد (ع)مشهد میقان  با سخنرانی حجت‌الاسلام ساجدی  و در امامزاده اسحاق (ع)ساوه با سخنرانی حجت الاسلام اسلامی و در سایر بقاع نیز  این برنامه‌ها با سخنرانان و مداحان استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه بصیرت و مقاومت در بقاع متبرکه استان خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه به جهت گرامیداشت ۹ دی و به یاد سردار سلیمانی از ۹ دی‌ماه تا ۱۹ دی‌ماه در بقاع شاخص استان شامل غرفه‌هایی شامل روایت گری، عفاف و حجاب، مشاوره خانواده، عرضه محصولات فرهنگی و … برپا خواهد شد.

حجت الاسلام واحدی بیان داشت: اعزام مبلغ به روستاها و مناطق محروم از دیگر برنامه‌ها در ایام فاطمیه است که طی آن  ۶۳ مبلغ بومی و اعزامی  نسبت به تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) و همچنین بصیرت افزایی وتقویت جبهه مقاومت فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: رفتار و سلوک اخلاقی حضرت زهرا (س) را می‌بایست هم در حوزه نظر ترویج  کرد و هم در حوزه عمل، هم با گفتار می‌بایست عطر روح بخش یاس نبوی را منتشر کرد و هم در حرکت های مجاهدانه و رفتارهای عاشقانه.

وی درخصوص اجرای طرح «تبرکات فاطمی» بیان داشت: در راستای ارائه خدمت به محرومین و انفاق نیابتی از حضرت زهرا (س)، بسته‌های غذایی به‌نام «تبرکات فاطمی» در ایام سوگواری فاطمیه به خانواده‌های کم برخورداری توزیع می‌شود.

به گفته وی این تبرکات از محل نذورات مردمی و نیات موقوفات تهیه شده است.

وی گفت: قرائت خطبه حضرت زهرا(س) برای زائرین  در روز شهادت از دیگر برنامه ها به مناسبت ایام فاطمیه است.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا