مرکزی

سپاه در استمرار نهضت کمک مؤمنانه و همدلی با مردم پیشگام است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی ظهر امروز در آیین آزادی ۱۸ نفر از محکومین مالی با جرائم غیر عمد و توزیع بسته‌های معیشتی به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج در طول انقلاب اسلامی همواره با تعهد در میدان خدمت به مردم و دفاع از ارزش‌های اسلامی نقش‌آفرین بوده و بسیج مدرسه با عظمتی است که بزرگانی همچون شهید سلیمانی و شهدای انقلاب اسلامی در آن نقش‌آفرینی کردند.

وی افزود: تفکر بسیج برگرفته از تفکر عاشورا و نهضت حسینی(ع) است و در انقلاب اسلامی خالق فرهنگ بسیج حضرت امام خمینی(ره) است و امروز فرمانده این فرهنگ و تفکر ارزشمند مقام معظم رهبری است.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: امام خمینی(ره) احیاگر ارزش‌های اسلامی و فرهنگ عاشورا هستند و اقتدار و عظمت امروز نظام اسلامی در بخش‌های مختلف برگرفته از تفکر حضرت امام(ره) و فرهنگ بسیجی است.

موسوی ادامه داد: خوشبختانه سپاه روح‌الله استان مرکزی هم در راه‌اندازی نهضت کمک مؤمنانه و هم در استمرار و گسترش آن به سایر بخش‌ها پیشگام است و اقدامات چشمگیری در این راستا انجام شده که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه در استان مرکزی به همت بسیج و مشارکت خیرین در آزادی زندانیان غیر عمد مالی اقدامات خوبی انجام شده، گفت: یکی از جلوه‌های روحیه بسیجی به نمایش گذاشته شده چراکه خدمت صادقانه به مردم از مصادیق فرهنگ و تفکر بسیجی است و آزادی زندانیان مالی که جرم و خطایی مرتکب نشدند یکی از مصادیق خدمت است.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی تأکید کرد: بسیج در طول انقلاب اسلامی نشان داده همواره در کنار مردم است و نسبت به حوادث و سرنوشت مردم بی‌تفاوت نیست و در میدان‌های مختلف پشتیبان و همراه مردم بوده است.

موسوی با بیان اینکه ستاد دیه استان مرکزی با فرهنگ بسیجی و هم‌افزایی و تلاش همه‌جانبه تمامی توان خود را برای آزادی زندانیان مالی غیر عمد با به کارگیری کرده، گفت: در سال جاری ۲۰۰ نفر از زندانیان با جرائم مالی غیر عمد آزاد شدند.

وی خاطرنشان کرد: نیازمند طنین‌انداز شدن فرهنگ و تفکر بسیجی هستیم و فرهنگ کمک مؤمنانه و همدلی که به همت بسیج در جامعه راه‌اندازی شد آثار و برکات زیادی داشته که باید استمرار پیدا کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این آیین گفت: آن چیزی که امروز موجب پیروزی و سربلندی ملت ایران شده مکتب اسلام ناب محمدی، ولایت و امت وفادار به ارزش‌های اسلامی و متعهد است و مکتب انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشورا است.

سردار محسن کریمی اظهار کرد: بسیج یکی از دستاوردهای مهم تفکر امام خمینی(ره) است که در انقلاب اسلامی جاری شده و بسیج همواره در میدان‌های مختلف نقش‌آفرینی مؤثر داشته است.

وی بیان کرد: خدمت بی‌منت به مردم، دفاع از ارزش‌های اسلامی و امیدآفرینی اولویت بسیج در گام دوم انقلاب است و بسیجیان با عمل صالح که اخلاص در نیت و تقوای در عمل در آن وجود دارد نقش‌آفرینی می‌کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه اندیشه بسیج مبتنی بر تفکر قرآن کریم است، گفت: بسیج برای رفع همه مشکلات و مقاطع با برنامه عمل کرده و در گام دوم انقلاب در راستای تحقق فرامین امامین انقلاب و عملیاتی نمودن مؤلفه‌های بیانیه گام دوم نقش‌آفرینی می‌کند.

کریمی با اشاره به اینکه بسیج شجره طیبه‌ای است که روز به روز به افتخارات آن افزوده شده، افزود: ملت ایران با فرهنگ بسیجی جهادهای مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند و امروز در گام دوم باید جهاد همه‌جانبه با فرهنگ و تفکر بسیجی در بخش‌های مختلف کشور برای رفع مشکلات و فتح قله‌های بلند رقم بخورد.

وی تأکید کرد: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و سرافرازی ملت ایران جهادی عمل کردن و طنین‌انداز شدن تفکر بسیجی در بخش‌های مختلف کشور است و همه باید کمک کنیم دولت اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی شکل بگیرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به سالگرد شهادت شهید زین‌الدین گفت: شهید مهدی زین‌الدین که در مکتب اسلام و علمای برجسته‌ای چون شهید آیت‌الله مدنی(ره) تربیت شده بود علاوه بر اینکه اخلاق و معارف اسلامی را در وجود خود پرورش داد همچنین توانست نیروهای عظیمی تربیت کند.

کریمی با بیان اینکه شهید زین‌الدین از ابتدای حوادث کردستان در میدان مجاهدت حضوری میدانی داشت و حیات با برکت خود را در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی گذراند، افزود: بزرگترین خدمات را برای اسلام و انقلاب اسلامی به ماندگار گذاشت و تشکیل سازمان رزم مقتدر که موجب حضور لشکر ۱۷ در میدان‌های مختلف شد از اقدامات مهم شهید زین‌الدین است.

وی ادامه داد: یکی از درس‌های مهمی که رزمندگان اسلام از شهید زین‌الدین به خوبی آموختند ایستادگی و مقاومت است که با بصیرت و هوشیاری خود همواره نقش مؤثری در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان داشت.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه آزادی زندانیان غیر عمد مالی یکی از اقدامات در ذیل کمک مؤمنانه است که به همت سپاه و بسیج و مشارکت خیرین انجام می‌شود، گفت: امروز به مناسبت هفته مبارک بسیج ۱۸ نفر از زندانیان استان از بند رهایی یافتند و تاکنون ۲۹ نفر در سال ۱۴۰۰ آزادسازی زندانیان توسط سپاه و بسیج انجام شده و بسیج حقوقدانان سپاه روح‌الله، آزادی ۱۲ زندانی دیگر را تا پایان آذرماه در دستور کار دارد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا