آذربایجان شرقی

سگ گزیدگی بحران جدی شهروندان تبریزی/ سگ‌های ولگرد، خواب شهر را به هم زدند

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز،حضور سگ‌های ولگرد موضوعی است که این روزها نه تنها تصویر تبریز را از لحاظ منظر شهری مخدوش کرده، بلکه موجب نارضایتی و نگرانی شهروندان از تبعات و خطرات پروسه این حیوانات در سطح شهر شده است، امری که چندان از سوی سازمان‌های متولی چون شهرداری مورد توجه قرار نمی.گیرد.

این روزها شاهد تجمع سگ‌های ولگرد در خیابان‌هایی مانند اشرفی لاله، رسالت، یاغچیان، مرزداران، راه‌آهن،  میدان جهاد حتی وسط شهر تبریز میدان فجر و البته بسیاری دیگر از مناطق شهر تبریز هستیم که باعث ناراحتی بسیاری از هموطنان شده‌اند، سگ.های در طرح و رنگ‌های متفاوت که آزادانه در سطح شهر پروسه می‌زنند و علاوه‌بر برهم زدن منظر شهری، احتمال خطرات جانی و بهداشتی را برای شهروندان نیز افزایش داده‌اند. 

اعضای کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید به رعایت حقوق حیوانات و همکاری تمام ارگان‌های مسوول خواستار ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شدند.

پرویز هادی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به لزوم تجمیع کمیسیون‌های بند ۲۰ شهرداری، تصریح کرد: در گذشته کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ که از کمیسیون‌های پرکاربرد و حساس هست  تجمیع شده که لازم است با شناسایی معایب و مزیت‌های این اقدام نسبت به تجمیع کمیسیون‌های بند ۲۰ نیز اقدام شود.

وی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که تخلف در شهرداری به حداقل ممکن برسد  گفت: اقدامات اساسی در زمینه تجمیع کمیسیون‌ها، شفافیت و سالم‌سازی تصمیم‌گیری‌ها خواسته اساسی  شورای شهر است و از شهرداری نیز می‌خواهیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر تبریز  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در تبریز، متذکر شد: بسیاری از شهروندان از حضور این سگ‌ها ابراز نارضایتی می‌کنند و برخی نیز با تاکید به حقوق این حیوانات خواستار عدم برخورد با این حیوانات هستند که لازم است،  شهرداری با رعایت حقوق حیوانات نسبت به ساماندهی وضعیت موجود از طریق قانونی اقدام کند.

وی با بیان اینکه این حیوانات بخشی از اکوسیستم شهری هستند که باید با برنامه‌ریزی مناسب مدیریت شوند تا هم اکوسیستم شهری تغییر نکند و هم امنیت شهروندان رعایت شود.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به حجم بالای شکایات شهروندان درخصوص سگ‌گزیدگی و ترس از سگ‌ها خاطرنشان کرد: این شرایط نیز قابل قبول نیست، چرا که شهروندان بسیاری از این نظر خواستار ساماندهی هستند.

مردم از شهرداری خواستار ساماندهی وضع موجود هستند 

احد صادقی دیگر عضو کمیسیون نیز با بیان اینکه در زمینه کنترل و ساماندهی حیوانات شهری با تعامل بین ارگان‌ها می‌توان به نتیجه مطلوب رسید، بیان  داشت: اینکه فقط شهرداری نسبت به ساماندهی اقدام کند و سایر ارگان‌ها به وظایف قانونی خود همانند فرهنگ‌سازی و واکسیناسیون هاری اقدام نکنند در نهایت باز‌هم شاهد نتیجه مطلوب نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه مردم از شهرداری خواستار ساماندهی وضع موجود هستند، ابراز کرد: با برنامه.ریزی و استفاده از توانمندی‌های علمی دانشگاه‌ها همچنین تجربیات سایر شهرها می‌توان رضایت شهروندان را تامین و حقوق حیوانات که آفریده خدا هستند را تامین کرد.

شهروندان ناراضی هستند!

یاسین بجانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر نیز با تاکید بر لزوم ساماندهی حیوانات شهری به خصوص سگ‌های بلاصاحب ادامه داد: محلی که شهرداری برای ساماندهی سگ‌ها اختصاص داده هرچه سریع‌تر باید تکمیل شود تا زودتر به بهره‌برداری برسد و در بهبود شرایط کمک کند.

وی با بیان اینکه بدون برنامه‌ریزی و داشتن نقشه راه نمی‌توان در این زمینه موفق بود گفت: همکاری نهاد‌های مسوول واجب است، چراکه شهروندان از وضعیت رضایت ندارند.

این عضو شورای شهر با تاکید بر لزوم رعایت حقوق حیوانات اضافه کرد: با رعایت حقوق حیوانات و مدیریت علمی و همکاری با دانشگاه‌ها می‌توان این مشکل را مدیریت و انتظارات شهروندان را تامین کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۱۲/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا