چهارمحال و بختیاری

سیاست جهاد تقویت سیستم‌های قطره‌ای در دشت‌هاست

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد عطاءالله ابراهیمی صبح امروز در آیین افتتاح پروژه آبیاری بارانی جعفرآباد گهرو در شهرستان کیار، گفت: این پروژه با عنوان اجرایی سیستم آبیاری نوین در شهرستان کیار و با مساحت ۱۵/۴ هکتار افتتاح شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: نوع سیستم آبیاری این پروژه آبیاری بارانی کلاسیک ثابت و بهره‌برداران زارعین شهر گهرو که شامل ۳۰ خانوار هستند، می‌باشد همچنین طرح برای سه نفر به صورت مستقیم و ۵ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

وی افزود: سال شروع پروژه سال گذشته و سال اتمام آن در سال جاری بود که کشت غالب این مجتمع گندم و سیب‌زمینی می‌باشد و منبع تامین آب این کشته‌ها از چاه و سرچشمه‌های گهرو است که به میزان ۱۰ لیتر در ثانیه می‌باشد.

ابراهیمی در پایان گفت: محل تامین اعتبارات طرح کمک‌های فنی و اعتباری در سال ۹۸ بوده که یک میلیون و ۶۱۷ هزار ریال آن به صورت اعتبار بلاعوض دولتی و ۷۷۰ میلیون ریال آن آورده‌های متقاضی بوده و در کل می‌توان گفت ۲ میلیون و ۳۸۷ هزار ریال برای کل پروژه هزینه شده است.

سعید داودی‌نیا در ادامه این آیین با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مورد تایید نظام و جهاد کشاورزی در سنوات گذشته اجرای سیستم‌های قطره‌ای در دشت‌ها است، گفت: تاکنون ۱۲ الی ۱۳ هکتار در سطح شهرستان را مطالعه کردیم و این طرح آبیاری سیستمی در ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار آن اجرای شده و رتبه اول و دوم را در سطح استان کسب کرده‌ایم.

مدیرکل جهاد کشاورزی شهرستان کیار افزود: ۸۰ درصد از کمک‌های مالی این پروژه به صورت بلاعوض بوده و ۷۷ میلیون تومان آن از طریق بخش‌های خصوصی تامین شده است که سبب ایجاد یک مدیریت واحد در مزرعه شده و توصیه می‌کنیم یک‌جا کشت همراه با رعایت الگوی کشت باشد که از جمله سیاست‌های دولت است و منجر به بهبود اقتصاد کشاورزان خواهد شد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا