خراسان رضوی

سیدعباسی: جلوی پرسپولیس از پیش بازنده نیستیم/ در مسائل کلان مربوط به پدیده تعاملی نمی‌بینم

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد، سید داود سیدعباسی در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس از هفته چهاردهم لیگ برتر اظهار داشت: پرسپولیس پنج دوره لیگ قهرمان است. تیمی متشکل از بازیکنان و کادر فنی خیلی خوب که در این چند وقت نتایجش هم نشان می‌دهد عملکرد خیلی خوبی داشته است. ما هم پس از بازی با سپاهان تمرینات خوبی را در مشهد پشت سر گذاشتیم و آماده‌ایم تا فردا با وجود تمام احترامی که برای پرسپولیس قائل هستیم و می‌دانیم تیم با کیفیتی است، بازی خوبی را به نمایش بگذاریم.

وی در مورد اینکه ظاهراً در بازی تدارکاتی اخیر پدیده بار دیگر زدوخوردی اتفاق افتاده است، گفت: نمی‌دانم منظورتان از درگیری یا زدوخورد چیست. اگر منظورتان درگیری فیزیکی است، چنین موضوعی نبوده است. اعضای تدارکات ما جروبحثی داشتند و همان لحظه هم با آنها برخورد شد و هیچ درگیری نبود.

سرمربی پدیده در مورد نفرات مصدوم و محرومش برای دیدار با پرسپولیس گفت: محمدرضا فلاحیان، ابوالفضل عکاشه و ابوذر صفرزاده را به احتمال خیلی زیاد در اختیار نداریم. البته، صفرزاده دو روز است که مریض شده و نتوانسته با ما تمرین کند. اکنون هم شرایط با ثباتی ندارد و به احتمال صددرصد این بازیکن را مقابل پرسپولیس نخواهیم داشت.

سیدعباسی در مورد اینکه در نشست خبری قبلی‌اش اعلام کرد کادر فنی من خط قرمزم است اما پس از این اتفاق سیروس سنگچولی از جمع مربیان پدیده جدا شد و میلاد فراهانی و سعید جلالی راد به تمرینات این تیم بازگشتند، توضیح داد: قبل از بازی با سپاهان یک خبرنگار این سؤال را از من پرسید و همان موقع در مورد در لیست بودن فراهانی جوابش را دادم. همان شب هم و قبل از رخ دادن این اتفاق، داستان را تعریف کردم. در آن زمان نمی‌دانستم باشگاه چرا چنین اقدامی را انجام داد. البته باید از سیدصالحی که حواسش به عنوان سرپرست تیم همه جا بود، تشکر کنم. برخی بازیکنان و با تجربه‌های تیم شب قبل از بازی با سپاهان به اتاق من آمدند و درباره این موضوع صحبت کردیم.

وی اضافه کرد: خودم فوتبالیست بوده‌ام و بارها شده در تیم‌هایم اتفاقات‌ خیلی بدتر از این افتاده است. همین الان هم در خیلی از تیم‌های لیگ برتر چنین مشکلاتی پیش می‌آید اما راحت کارشان را ادامه دادند. با  توجه به درخواست بچه‌ها، بدون اینکه وارد جزئیات شوم، سه شرط برای آنها گذاشتم که وارد جزئیات این شروط هم نمی‌شوم. قرار شد پس از بازی با سپاهان این ماجرا درز پیدا نکند و مسئولان و بزرگتر‌های تیم در جریان بودند. پس از این مسابقه که سنگچولی به تمرین ما نیامد، با وی جلسه گذاشته و صحبت کردیم. داستان را برایش تعریف کردم و خودش هم قبول کرد. حدود نیم ساعت جلسه داشتیم و قرار شد به تمرینات بیاید تا با هم کار را ادامه بدهیم.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی هم شد که بهتر است من نگویم و احتمال دارد خود سنگچولی در صورتی که بخواهد آنها را عنوان کند. فردای این صحبت هم سیروس به تمرین ما نیامد. شاید برای خیلی از افراد برخوردی که باید در لحظه انجام می‌دادم، به حمایت از سیروس سنگچولی که دوست خوب من است، داشتم. سعادت نداشتم همکاری‌ام با وی را ادامه بدهم. اما این موضوع سبب دوست نبودن ما نمی‌شود. همیشه با هم دوست هستیم و هرجا یکدیگر را ببینیم، به همدیگر احترام می‌گذاریم. از زحمات سنگچولی و اینکه با نهایت توان برای ما کار کرد تشکر می‌کنم. فقط امیدوارم خودش تصمیم گرفته و چنین انتخابی کرده باشد.

سیدعباسی عنوان کرد: باید یک سؤالی از رسانه‌ها داشته باشم. وقتی به نشست خبری می‌آیم و چهره دوستان را می‌بینم، می‌دانم نوع سؤال کردن‌شان چگونه است. اینجا می‌خواهم سؤالی بپرسم چگونه یک شب قبل از بازی با سپاهان خبر درگیری دروازه‌بان‌مان با آن شدت و حدت درآمد؟ نکته‌سنجی و ریزبینی در کار اصحاب رسانه خیلی خوب است و باید در مورد تمام مسائل خیلی خوب دقت و تحقیق کنید. سؤال من این است که چرا پس از بیرون آمدن خبر این مسائل منفی رسانه‌ها هیچ واکنشی نداشتند و نگفتند چرا خبری که مربوط به پنج روز قبل از بازی بود، یک شب قبل از دیدار با سپاهان درآمد؟ باید این مسائل را مدیریت می‌کردید؛ نه اینکه خیلی راحت و بی‌بهانه چنین موضوعی را می‌پذیرفتید.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها قبل از مطلع شدن از صحت و سقم این خبر آن را پخش کردند. این موضوع به لحاظ فنی خدشه‌ای به پدیده وارد نکرد اما توقع دارم به این مسائل هم رسیدگی کنند. حرف‌تان در مورد مدیر رسانه نداشتن منطقی است و حق دارید. شاید ما بابت این موضوع مقصر باشیم اما وقتی در مسائل کلان بحث تعامل ایجاد نمی‌شود، این مسائل ریز طبیعی است. نمی‌دانم چرا اکنون باید این حرف را بزنم. اما برای فوتبال دوستان مشهد جای سؤال نیست چرا باید ما فردا در ورزشگاه ثامن‌الائمه بازی کنیم و دو تیم دیگر از دو شهر دیگر در ورزشگاه امام رضا؟ این مسائل نشانه نبودن تعامل است و به فوتبال خراسان لطمه می‌زند.

سرمربی پدیده اظهار داشت: جزو افتخارات من است که دو سال در تیم بزرگ ابومسلم در کنار بازیکنان بزرگش بازی کردم. یک سال در خدمت پدیده بودم. در آن زمان هم از ابومسلم حمایت نشد. رسانه‌ها و مردم پشت تیم بودند اما از طرف مسئولان حمایت آنچنانی نشد. سال اولی که در ابومسلم بودم در هفته پایانی لیگ با انجام یک بازی به یادماندنی و ماندگار مقابل ملوان در لیگ برتر ماندنی شدیم. این مسابقه از صحنه‌های ماندگار در ذهن من است. به عنوان مربی روی نیمکت تیمی نشستم که در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرد.

وی ادامه داد: اینها چیزهایی است که فوتبال خراسان به من که اهل این استان نیستم، داده است؛ چه به رسد به افرادی که در این تیم‌ها بازی می‌کنند. دنبال مقصر نیستم و نمی‌دانم چه کسی تقصیر دارد یا ندارد؛ اما خیلی راحت آنچه وجود دارد می‌گویم. نباید به کسی دروغ بگویم زیرا همین‌جوری هم در آن دنیا کارمان با کرام‌ الکاتبین است. نباید به خاطر یک صندلی که مشخص نیست تا چه زمانی قرار است روی آن بنشینم و بعد از من چه کسی روی آن می‌نشیند، دروغ بگویم. همیشه حق را می‌گویم و دنبال این نیستم چه کسی مقصر است اما برخی مسائل فوتبال خراسان را ویران می‌کند.

سیدعباسی در مورد اینکه آیا بدهی‌های پدیده به ورزشگاه امام رضا پرداخت شده که توقع دارد تیمش در این استادیوم بازی خود را انجام بدهد، گفت: امشب به من گفتند حتی برای دیدار با گل‌گهر سیرجان پول ورزشگاه پرداخت شده و سندش موجود است اما شورای تأمین اجازه نمی‌دهد مسابقه در ورزشگاه امام رضا برگزار شود. بحث‌شان بدهی نبوده و مربوط به تصمیم شورای تأمین است. این چیزی است که من شنیدم.

سرمربی پدیده در مورد تأثیر حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا روی بازی فردا اظهار داشت: اصلاً فکر نمی‌کنم که این مسائل روی نحوه بازی آنها تغییر ایجاد کند. حذف استقلال و پرسپولیس برای فوتبال کشورمان جای تأسف دارد اما پرسپولیس تیمی حرفه‌ای و آماده است. زمانی که خودم بازی می‌کردم، وقتی پای خودم را به زمین می‌گذاشتم، همه چیز یادم می‌رفت. صددرصد در مورد تیم خوب پرسپولیس هم این موضوع صدق می‌کند. عملکرد این تیم در لیگ معلوم است. انتظار بازی سختی داریم اما ما هم آماده هستیم. بچه‌ها در این هفته خیلی خوب تمرین کردند و امیدوارم فردا بتوانیم دیدار قابل قبولی برگزار کنیم.

سیدعباسی در مورد اینکه ظاهراً هشت نفر از عوامل تیم اکنون در اردوی پدیده حضور ندارند، توضیح داد: تدارکات ما از تهران به مشهد آمده و از این موضوع هیچ خبری ندارم. اکنون هم این خبر را از شما می‌شنوم.

وی در مورد اینکه آیا تیمش مقابل پرسپولیس به دلیل برنامه نداشتن در فاز تهاجمی و تدافعی از دیدارهای قبلی از پیش بازنده است، گفت: جلوی هیچ تیمی از پیش بازنده نیستیم. درباره عملکردمان فلش‌بکی به عقب می‌زنم. در اولین دیدار که ما به پدیده آمدیم، مقابل صنعت نفت با وجود تمام کمبودهای‌مان بازی خوبی انجام دادیم. در برخی پست‌ها ۸-۹ بازیکن آماده داریم اما در پستی دیگر فقط یک بازیکن؛ این مسائل کار را سخت می کند. دیدارها هم پنج روز یکبار برگزار می‌شود اما چاره‌ای نداریم. برای صنعت نفت احترام خاصی قائل هستم اما بازی خوبی مقابل این تیم انجام دادیم کسب حداقل امتیاز حق‌مان بود اما با گل استثنایی دقیقه ۹۶ حریف باختیم.

سرمربی پدیده افزود: بعد از آن مقابل استقلال ملاثانی در جام حذفی برنده شدیم. پس از آن هم بازی خیلی خوبی برابر پیکان انجام دادیم که به قاطعیت می‌گویم حق‌مان برنده شدن بود اما به دلیل بدشانسی فقط یک امتیاز گرفتیم. بازیکنانم تمام توان‌شان را گذاشته‌اند. آنچه در آنها می‌بینم، انگیزه است. باید از آنها به خاطر همکاری‌شان تشکر کنم. عملکرد پدیده با توجه به بضاعت‌مان بد نیست. نمی‌توانیم مقابل تیمی مثل سپاهان یا استقلال با آن همه مهره توقع خاصی داشته باشیم. بچه‌ها در آن دو مسابقه هم تمام توان خود را گذاشتند. پدیده را بهتر است با سه دیداری که مقابل صنعت نفت، استقلال ملاثانی و پیکان انجام داد مقایسه کنید. شاید اگر با دست هم می‌خواهیم در  ۶-۷ هفته چنین قرعه‌هایی برای پدیده بچینید، نمی‌توانستید. به توان بازیکنانم ایمان و اعتقاد داریم اما در برخی پست‌ها مشکلاتی هم داریم که در صدد رفع آنها هستیم.

سیدعباسی اظهار داشت: بازی به بازی جلو می‌رویم. پرسپولیس خیلی قابل احترام است اما فردا قطعاً حریف خوبی برای آنها خواهیم بود.

سرمربی پدیده در خصوص اظهارنظر فرهاد حمیداوی پس از دیدار با هوادار مبنی بر اینکه اگر این تیم تا نیم‌فصل تا رده دهم قرار نگیرد، آن را به مسئولان استانی هبه می‌کند و اکنون هم مالک باشگاه پاسخگوی حرف‌هایش نیست و حتی حاضر نمی‌شود برای بازی‌های تیم به مشهد بیاید، توضیح داد: در مسابقه با هوادار من جایی در پدیده نداشتم. اگر در آن زمان ۱۰۰ اتفاق مهم را مقابلم می‌گذاشتند و می‌گفتند یکی از آنها برای رخ می دهد، می‌گفتم صدمین اتفاق سرمربیگری پدیده است. آدم از یک دقیقه بعد خودش هم خبر ندارد. آن موقع نمی‌دانستم چه اتفاقی در این تیم در جریان است. حدود دو ماه و نیم پس از بازی با هوادار به پدیده آمدم. در ابتدای ورودم به مشهد هم گفتم تنها سالی است که از پدیده خبر ندارم و نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاده است. 
وی در خصوص  اینکه آیا وضعیت ادامه همکاری با سیروس سنگچولی تا بازی با فولاد مشخص می‌شود، گفت: هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم اما خیلی سریع‌تر از بازی با فولاد تصمیم می‌گیریم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا