اخبار روز

سید حسن نصر الله: کشوری که دنبال روابط با صهیونیست‌هاست باید محکوم شود

سید حسن نصر الله: کشوری که دنبال روابط با صهیونیست‌هاست باید محکوم شود

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود، مراسم بزرگ، عظیم و زیبایی که به همین مناسبت در یمن برگزار شده بود را مورد ستایش قرار داده و در عین حال اقدام تکفیری‌های جنایتکار در انفجار مسجد اهل تسنن در پاکستان را به دلیل برگزاری مراسم جشن میلاد پیامبر به شدت محکوم کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود تاکید کرد: دشمنان از جنگ رسانه‌ای یا آنچه که به جنگ نرم شهرت یافته باری تضعیف ملت‌ها استفاده کرده و از این طریق سعی می‌کنند آنچه را که در جنگ‌های نظامی تحقق پیدا نکرده را محقق سازند.

او افزود، چه بسا ملت‌‌هایی که در مقابل حملات نظامی مقاومت کردند، اما در برابر جنگ نرم و رسانه‌ای از خود ضعف نشان داده، به زانو در آمده و چند پارچه شدند.

سید حسن نصر الله در رابطه با مسئله فسطین هم تاکید کرد: امت باید به مسئولیت‌های خود در قبال ملت فداکار فلسطین و مسجد الاقصی عمل کند.

او در این رابطه خاطر نشان کرد: صهیونیست‌ها باید صدای امت اسلامی را در رابطه با قبله اول مسلمانان بشنوند.

به گفته دبیر کل حزب الله لبنان هر کشوری که به دنبال عادی سازی روابط باشد، باید محکوم شود زیرا این اقدام پشت کردن به فلسطین و تقویت دشمن است و هرگز نباید با این کار با تسامح رفتار کرد.

سید حسن نصر الله در رابطه با مسئله ترسیم مرزها هم تاکید کرد، بکارگیری واژه ترسیم مرزهای زمینی لبنان با فلسطین اشغالی اشتباه است زیرا این مرزها قبلا ترسیم شده‌اند.

به گفته نصر الله: وساطت تنها در رابطه با منطقه شمال روستای الغجر خواهد بود زیرا آنها به دنبال حل مسئله دو چادری هستند که در آنجا برپا شده است، به هر شکل این مسئله مختص و در مسئولیت دولت لبنان است.

سید حسن نصر الله همچنین خاطر نشان کرد، ارتباط مسئله مرزهای زمینی با پرونده انتخاب رئیس جمهور صحیح نیست.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین تاکید کرد، حق خود را چه در مناطق آبی و چه خاکی به طور کامل می‌گیریم و در این رابطه با هیچ پرونده‌ای آن را معامله نخواهیم کرد.

وی در همین راستا تاکید کرد: ما آمادگی داریم تا در هر گامی که در راستای آزادی خاک مان سهیم باشد از دولت لبنان حمایت کنیم.

به گفته سید حسن نصر الله هیچ چیز تازه‌ای در رابطه با پرونده انتخاب رئیس جمهور وجود ندارد که بتوانم مژده آن را به شما بدهم، اما تلاش‌ها در این راستا در حال انجام است.

دبیر کل حزب الله لبنان در مورد مسئله آوارگان سوری در لبنان هم گفت: طرحی که مورد اجماع ملی است در مورد این پرونده وجود دارد که می‌تواند ما را به حل این بحران رهنمون کند.

به گفته دبیر کل حز بالله لبنان: مسئول اول آوارگی امنیتی سوری‌ها به لبنان طرفی است که آتش جنگ در سوریه را شعله ور کرد که آن طرف کسی جز آمریکا نیست.

او خاطر نشان کرد، آمریکا به دلیل تحمیل قانون قیصر بر سوریه همچنین مسئول آوارگی سوری‌ها به دلیل اقتصادی هم محسوب می‌شود.

سید حسن نصر الله از کسانی که تصور می‌کنند مهاجرت سوری‌ها به لبنان بقای لبنان را به خطر انداخته خواست تا به واشنگتن بگویند قانون قیصر را لغو و با این کار لبنان را نجات دهد.

وی همچنین پیشنهاد کرد، دولت لبنان مهاجرت آوارگان را به سوی اروپا تسهیل کند چون در چنین شرایطی اروپایی‌ها برای حل این بحران وارد عمل خواهند شد.

سخنان حسن نصرالله و فاز جدید مقاومت فلسطین؛ چرا صهیونیست‌ها سخنان دبیرکل حزب الله را جدی می‌گیرند؟
دیدار النخاله و العاروری با سید حسن نصرالله در بیروت/ تاکید بر هماهنگی جبهه مقاومت
۳ پیام اصلی سخنان سید حسن نصرالله / استراتژی مقاومت برای اخراج آمریکا از سوریه
کدام جمله سید حسن نصرالله توجه رسانه‌های عبری را جلب کرد؟

/*

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا