فارس

سیل در لارستان ظرفیت های عمرانی را به چالش کشانده است/عزم دولت برای جبران خسارت سیل زدگان

به گزارش برگزیده های ایران از لارستان، بارش های سیلابی اخیر در شهرستان لارستان سبب خسارت عظیم در دو بخش بیرم و صحرای باغ این شهرستان شد.

حسین زاده نماینده مردم لارستان خنج گراش و اوز گفت: بر اساس اخطاریه های سازمان هواشناسی از همان ابتدا مکاتبات و رایزنی ها را با ستاد مدیریت بحران کشور، بنیادهای مختلف علوی،برکت، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و نیز کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی برقرار کردیم.

وی افزود: پس از وقوع بارش های گسترده ای که میزان آن در بیست سال اخیر بی سابقه بود و در حوزه انتخابیه به ویژه بخش بیرم باعث مشکلات عظیمی شد،پیگیری ها را با قوت بیشتری انجام دادیم که در همین راستا نماینده ویژه جمعیت هلال احمر کشور و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه انتخابیه حضور پیدا کردند و به گره گشایی از مردم مشغول هستند.

رفع اضطرار نخستین هدف در مناطق سیل زده

نماینده مردم لارستان خنج گراش و اوز با اشاره به دو جنبه اساسی اقدامات در مناطق سیل زده اظهار کرد: فعالیت ها برای  سامان دهی وضعیت در مناطق سیل زده در دو جنبه رفع وضعیت اضطرار و ارزیابی خسارت ها متصور است که فعلا در وهله نخست با کمک و همیاری مسؤولین،ستاد اجرایی فرمان امام و نیروهای  امدادی هلال احمر،نیروهای سپاه و بسیج در تلاش هستیم که با ارائه کمک های اولیه و اقلام معیشتی و زیستی، رفع آبگرفتگی منازل، بازگشایی راه های مسدود شده،پل ها و آبنماهای آسیب دیده به وضعیت اضطرار خاتمه دهیم‌.

 

در تلاش هستیم وضعیت زندگی مردم را به حالت قبل از سیل برگردانیم

حسین زاده در خصوص ارزیابی میزان خسارات سیل بیان داشت: پس از مرحله رفع اضطرار به جمع بندی ارزیابی ها و گزارش خسارت در حوزه های مختلف کشاورزی،دامداری، راه و جاده سازی و منازل مسکونی خواهیم پرداخت که بتوانیم با رایزنی و پیگیری وضعیت زندگی مردم را به قبل از سیل برگردانیم.

این نماینده مردم در مجلس ضمن تشکر از همراهی استان ها و شهرستان های همجوار در امداد رسانی به سیل زدگان حوزه انتخابیه گفت: همیاری و امداد رسانی که از سوی استان ها و شهرستان های همجواز چه در ارسال بسته های معیشتی و چه در تجهیزات راه سازی و ماشین آلات نکته ای قابل تقدیر و تشکر است.

به بیرم و عمادشهر خسارت گسترده عمرانی وارد شده است

حسین زاده با تأکید بر حجم گسترده خسارات به ویژه در حوزه عمرانی در دو‌ بخش بیرم و صحرای باغ اظهار داشت: اگرچه وضعیت امداد رسانی در مناطق سیل زده در حال انجام است ولی آسیب هایی که این سیل به ویژه در حوزه عمران و سازندگی به وجود آورده است آسیب های گسترده ای است که به اعتبار و زمان بسیاری نیاز دارد،اما این قول را به مردم می دهیم که در کنار آن ها هستیم و با   تمام تلاش پیگیر سامان دادن به اموراتشان هستیم.

فرماندار ویژه لارستان: دولت در پشتیبانی از سیل زدگان عزم راسخ دارد

داریوش دهقان گفت: نزولات رحمت  الهی سبب شکرگذاری است اگر واقع بینانه توجه کنیم در صورتی که مدیریت راهبردی وجود داشته باشد می توان سیل را مهار و از ظرفیت این بارش ها استفاده کرد.

فرماندار ویژه لارستان ضمن اشاره به حجم بارش های وسیع در منطقه لارستان اظهار داشت: در لارستان بارش ها به گونه ای بود که ظرف یک روز به اندازه یک سال باران بارید و این بارش ها متناسب با ظرفیت شهرسازی لارستان نبود و باعث آسیب و خسارت فراوان شد.

 

   همه مسوولین برای حل مشکلات سیل زدگان در تلاش هستند

دهقان با اشاره به فعالیت های همه جانبه مدیران اجرایی و نیروهای امدادی برای رفع مشکلات سیل بیان کرد: مسؤولین و نیروهای امدادی از ستاد اجرایی فرمان امام، هلال احمر تا راهداری، گروه های جهادی،سپاهی و بسیجی همه با تمام توان  و شبانه روزی برای حل مشکلات سیل زدگان در تلاش هستند اما این سیل فراتر از ظرفیت بوده است.

 

حضور استاندار در بین سیل زدگان موجب دلگرمی مردم شده است

معاون استاندار و فرماندارلارستان با اشاره به حضور استاندار در میان مردم سیل زده بیرم گفت: حضور استاندار و بازدید میدانی وی از بخش سیل زده سبب دلگرمی مردم‌شده است.

 

وی در پایان افزود: تدبیر هیأت دولت با پشتیبانی ها و عزم جدی که در حل مسائل سیل زدگان دنبال می کند، کمک ها و همیاری های که بلافاصله به سمت منطقه گسیل داده شد سبب دلگرمی است که امید داریم در رفع خسارات گسترده دولت با همین عزم و مدیریت جهادی در کنار مردم باشد.

انتهای پیام/ف


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا