اخبار روز

سیمور هرش درباره فروش مجدد سلاح‌های ارسالی به اوکراین در بازار سیاه صحبت کرد

سیمور هرش درباره فروش مجدد سلاح‌های ارسالی به اوکراین در بازار سیاه صحبت کرد

سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی برنده جایزه پولیتزر، روز یکشنبه گفت که غرب می‌داند که سلاح‌هایی که برای سربازان اوکراینی عرضه می‌شود به بازار سیاه راه پیدا می‌کند؛ اما رسانه‌های آن‌ها سکوت می‌کنند.

ماه‌ها پس از شروع درگیری در فوریه سال گذشته، نگرانی‌های بزرگی از جمله در مورد فروش مجدد سیستم‌های قابل حمل (موشکی ) که قادر به ساقط کردن هواپیما در ارتفاع قابل توجهی بودند، به وجود آمد. این موضوع نگرانی‌های جدی ایجاد کرد. شش ماه پیش CBS این مطالب را منتشر کرد، که پس از آن تکذیب شد.”

به گفته این روزنامه نگار، حتی در مراحل اولیه درگیری، لهستان، رومانی و سایر کشورهای هم مرز “مملو از تسلیحاتی بودند که برای عملیات جنگی به اوکراین ارائه شده بود.”

هرش افزود: “به عبارت دیگر، فرماندهان مختلف (نمی‌دانم در چه سطحی) – اغلب نه ژنرال‌ها، بلکه سرهنگ‌ها و دیگران – محموله‌های اسلحه دریافت کردند و شخصاً آن‌ها را مجدداً فروختند یا به بازار سیاه روانه کردند.

روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین “با آتش بازی می‌کنند”.

لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، “شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل… در خاک انگلیس، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها” دخالت دارند.

دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا