اخبار روز

سی‌وپنجمین روز «طوفان الاقصی»‌| جنگ صهیونیست‌ها با بیمارستان‌های غزه/ نتانیاهو: آتش‌بسی در کار نیست/ تل‌آویو هدف حمله موشکی قرار گرفت

سی‌وپنجمین روز «طوفان الاقصی»‌| جنگ صهیونیست‌ها با بیمارستان‌های غزه/ نتانیاهو: آتش‌بسی در کار نیست/ تل‌آویو هدف حمله موشکی قرار گرفت

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، رژیم اسرائیل سی‌وپنجمین روز از حملات هوایی خود به نوار غزه را با بمباران اطراف دو بیمارستان‌های کودکان و الشفاء واقع در شمال نوار غزه آغاز کرد که در اثر آن چند تن از افراد پناهنده شده به این مراکز از ترس حملات هوایی زخمی شده‌اند و بنا به اعلام رئیس بیمارستان الشفاء تاکنون ۶ نفر در حملات بامدادی امروز جمعه به اطراف این بیمارستان شهید شده‌اند.

علی رغم ادعای بایدن مبنی بر توافق آتش بس موقت در نوار غزه، نخست وزیر رژیم اسرائیل این اظهارات را به نوعی رد کرد و گفت که تا زمانی که اسرای صهیونیست آزاد نشوند، آتش بسی در کار نخواهد بود و آتس بس یعنی تسلیم شدن در قبال حماس!

از سوی دیگر حملات تلافی‌جویانه یمن به فلسطین اشغالی که منجر به انفجارهایی در شهر بندری ایلات اشغالی شد، مقامات صهیونیست را مجبور کرد که مدارس و تجمعات در این شهر را برای امروز جمعه تعطیل کنند.

 مخاطبان محترم، مهمترین تحولات سی‌وپنجمین روز جنگ غزه بعد از عملیات «طوفان الاقصی»‌  را در ادامه می‌توانید دنبال کنید: 

************************************

۱۷:۰۴- افزایش آمار شهدای غزه به ۱۱ هزار و ۷۸ نفر

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۱ هزار و ۷۸ نفر خبر داد که ۴۵۰۶ نفر از آنها کودک هستند.

۱۷:۰۲- بازداشت معلم اسرائیلی به جرم حمایت از فلسطینیان

رژیم صهیونیستی «مائیر باروخین»، یک معلم مدرسه در پتخ تیکواه در سرزمین اشغالی را به اتهام آنچه همدردی با فلسطینیان و حمایت از حماس و متهم کردن نظامیان ارتش رژیم اسرائیل به تجاوز به زنان فلسطینی عنوان شده است، بازداشت کرد.

۱۷:۰۰- جنگنده‌های اسرائیلی آوارگان را در خیابان صلاح الدین غزه بمباران کردند

ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی دیگر، آوارگانی را که در حال حرکت از خیابان صلاح الدین غزه بودند، با جنگنده‌های خود هدف قرار داد.

۱۶:۵۸- حکیم: پایان جنگ غزه برای رژیم غاصب سخت و تلخ خواهد بود

«سید عمار حکیم» ، رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی در گردهمایی انتخاباتی ائتلاف «نیروهای حکومت ملی» درباره تحولات فلسطین اظهار داشت: در شرایط جنگی که علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری جریان دارد، نمی‌توانیم از مسئله فلسطین یاد نکنیم، مسئله‌ای که زخمی دردناک و درمان‌ناشده در وجدان امت عربی و اسلامی و جهان آزاد است.

وی ادامه داد: این دست‌درازی و تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی باید به پایان رسد و پایان آن بی‌شک برای این رژیم غاصب سخت و تلخ خواهد بود. زخم کرامت باید روزی درمان شود و حق به حق‌دار رسد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد که همه جهانیان امروز به آتش بس فوری در غزه فرامی‌خوانند، حتی حامیان رژیم صهیونیستی نیز این را می‌خواهند و درباره ادامه حملات هشدار می‌دهند اما جهالت اسرائیلی مانع از آن می‌شود که به صدای صلح و دعوت آرامش و گفت‌وگو گوش دهد.

۱۶:۵۵- بیانیه تظاهرات مردم یمن: ملتهای عرب منتظر حاکمانشان نباشند و برای یاری غزه به پاخیزند

در بیانیه پایانی تظاهرات گسترده مردم یمن که در شهرهای مختلف در حمایت از مردم مظلوم غزه و مقاومت شجاع آن برگزار شد، جنایات مستمر اشغالگران علیه مردم فلسطین به ویژه در غزه محکوم شده است.

این بیانیه آورده است که ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای غربی مسئول کامل جنایات اسرائیل هستند.

این بیانیه افزود از ملتهای عربی و اسلامی می خواهیم موضع واضح و تحرک عملی جدی و موثر برای یاری برادرانمان در غزه و فلسطین اتخاذ کنند و منتظر مواضع سران و دولتهایشان نمانند.

در این بیانیه آمده است بر حمایت کامل خود از موضع شرافتمندانه و گام پیشرو رهبرانمان و اعلام مشارکت رسمی نیروهای مسلح یمن در حمایت از برادران خود در فلسطین تاکید می کنیم.

۱۶:۵۱- جهاد اسلامی: با هر نیروی اشغالگر در غزه مقابله می‌کنیم

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت که هیچکس نمی تواند درباره نحوه مدیریت غزه بدون مقاومت صحبت کند و مدیریت نوار غزه موضوعی است که تنها به ملت فلسطین مربوط می‌شود و به آمریکایی‌ها و عرب‌هایی که تماشاگر این کشتارها هستند مربوط نمی‌شود.(لینک خبر)

۱۶:۴۷- شلیک سه موشک ضد زره به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در مرگلیوت

رسانه‌های عبری اعتراف کردند که سه موشک ضد زره از جنوب لبنان به پایگاه ارتش اسرائیل در منطقه صهیونیست نشین مرگلیوت شلیک شد.

۱۶:۴۰- شلیک راکت ضد زره به یک پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی الجلیل الاعلی

ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک راکت ضد زره  از سمت جنوب لبنان به یک پایگاه ارتش رژیم اشغالگر در منطقه اشغالی الجلیل الاعلی خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه ای خود قرار داده است.

۱۶:۳۷- حمله پهپادی القسام به تجمع نظامیان صهیونیست در شمال غربی غزه/ یک تانک دیگر ارتش اسرائیل هدف قرار گرفت

گردانهای عزالدین القسام شاخه نظامی حماس از هدف قرار دادن یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی با راکت یاسین ۱۰۵ در شرق محله الزیتون غزه خبر داد.
شاخه نظامی حماس همچنین از حمله پهپادی به تجمع نظامیان صهیونیست در شمال غربی غزه خبر داد.این پهپاد راکتی را به سمت نظامیان متجاوز صهیونیست شلیک کرد.

۱۶:۲۳- تردید دولت بایدن در توانایی اسرائیل برای حذف حماس

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از یک افسر اسرائیلی نوشته پیچیده‌ترین مراحل جنگ در غزه هنوز شروع نشده است.

این افسر اسرائیلی گفت هر چه ارتش اسرائیل پیش‌تر می‌رود، درگیری‌ها پیچیده‌تر می‌شوند.

وال‌استریت‌‌ژورنال به نقل از یک منبع نوشت جامعه اطلاعاتی آمریکا در توانایی اسرائیل برای دستیابی به هدف خود در حذف حماس تردید دارد.

این منبع گفته است عملیات اسرائیل ممکن است به حماس و زیرساخت‌های آن آسیب بزنند اما قادر به حذف ایدئولوژی آن نخواهند بود

۱۶:۲۲- «اقدام شجاعانه» ۷۵۰ خبرنگار بین‌المللی در محکومیت رژیم صهیونیستی

بیش از ۷۵۰ روزنامه‌نگار از ده‌ها سازمان خبری با امضای یک نامه علنی حملات اسرائیل به روزنامه‌نگاران را محکوم و از نحوه پوشش اخبار جنگ غزه توسط رسانه‌های غربی انتقاد کرده‌اند.

در این نامه تصریح شده آژانس‌های خبری به دلیل ترویج روایت‌های ضدانسانی که پاکسازی قومی فلسطینی‌ها را موجه جلوه می‌دهند مسئول هستند.

واشنگتن‌پست نوشته امضاکنندگان این نامه، خبرنگارانی از رسانه‌های مختلف اعم از خبرگزاری رویترز، روزنامه لس‌انجلس‌تایمز، روزنامه بوستون‌گلوب و روزنامه واشنگتن‌پست را شامل می‌شوند.(لینک خبر)

 

۱۶:۰۷- تظاهرات گسترده مردم یمن در صنعاء در حمایت از غزه و مقاومت

جمعیت انبوهی از مردم یمن با برگزاری تظاهرات در صنعاء بار دیگر تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم و بر حمایت خود از غزه و مقاومت آن تاکید کردند.(لینک خبر)

۱۶:۰۵- تجمع همبستگی با مردم غزه در دمشق

اردوگاه الیرموک در حومه دمشق شاهد برگزاری تجمع در حمایت از مردم تحت محاصره فلسطین در نوار غزه و مقاومت آن بود، شرکت کنندگان در این تجمع، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کردند.

۱۶:۰۳- پایگاه حدب البستان ارتش اسرائیل هدف حمله راکتی از سمت لبنان قرار گرفت

المیادین از حمله راکتی به پایگاه حدب البستان ارتش رژیم صهیونیستی در مرز فلسطین اشغالی و لبنان از سمت لبنان خبر داد.

۱۵:۵۵- القسام: یک بولدوزر و برجک تانک اسرائیلی را هدف قرار دادیم

گردان‌های القسام اعلام کرد که بامداد امروز جمعه یک دستگاه بولدوزر و برجک تانک اسرائیلی را در جنوب شهر غزه با راکت یاسین ۱۰۵ و خمپاره هدف قرار داده و منهدم کرده است.

۱۵:۳۷- حمله پهپادی به پایگاه التنف آمریکا در سوریه

مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پایگاه اشغالگران آمریکایی در التنف سوریه را با پهپاد هدف حمله قرار داده  و مستقیم به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.

.

 

۱۵:۲۶- قطع کامل برق بیمارستان اندونزی در غزه

الجزیره مباشر از قطع کامل برق بیمارستان اندونزی در نوار غزه به دلیل تمام شدن سوخت خبر داد.

۱۵:۲۵- اعتراف رادیو اسرائیل به شکست گنبد آهنین/ زخمی شدن دستکم دو صهیونیست در تل آویو

کانال سیزدهم تلویزیون عبری از زخمی شدن دستکم دو صهیونیست پس از اصابت موشک مقاومت به تل آویو خبر داد.
رادیو اسرائیل به شکست سامانه گنبد آهنین در رهگیری موشکهای مقاومت اعتراف کرد و افزود: این سامانه نتوانست موشک شلیک شده به رمات هشارون در تل آویو را رهگیری کند.

۱۵:۲۲- حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی، اطراف الناقوره و علماالشعب در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

۱۵:۱۰- مقام سازمان ملل ادعای اسرائیل درباره «مناطق امن در غزه» را زیر سوال برد

یک مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه ادعای رژیم صهیونیستی درباره ایجاد «مناطق امن» در غزه را زیر سوال برد و گفت «هیچ جا در غزه برای غیرنظامی‌ها امن نبوده است.»

ولکر تارک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: «درخواست‌ها از غیرنظامیان برای حرکت به سمت مناطق امن ارتش اسرائیل نیز بسیار نگران‌کننده هستند.»

وی اضافه کرد: «در حال حاضر هیچ جا در غزه امن نیست زیرا بمباران‌ها در تمامی بخش‌های نوار غزه ادامه دارند.»

۱۵:۰۳- تل آویو بار دیگر موشکباران شد

گردانهای القسام بار دیگر تل آویو را در پاسخ به جنایات مستمر اشغالگران علیه مردم بی  دفاع غزه موشکباران کرد.

رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که صدای چندین رشته انفجار در تل آویو شنیده شده است. رسانه‌های صهیونیستی همچنین اذعان کردند که دو صهیونیست در این حمله موشکی زخمی شدند.

۱۴:۵۰- بن سلمان خواستار توقف جنگ غزه شد

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه خواستار توقف جنگ شد و گفت که اخراج فلسطینیان باید پایان یابد.

۱۴:۲۹- سازمان ملل: وضعیت انسانی در غزه در حال وخیم تر شدن است

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه امروز گفت: وضعیت انسانی در غزه در حال وخیم تر شدن است و میزان کمک‌های انجام شده به هیچ وجه کافی نیست.

۱۴:۲۶- مادران نظامیان اسرائیلی خواستار کشتار کودکان غزه شدند

مادران نظامیان ارتش صهیونیستی حاضر در نبرد غزه با نگارش نامه ای خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از وی خواستند تا بدون اعتنا به قوانین بین المللی و صرفا با هدف حفظ جان نظامیان اسرائیلی حاضر در نبرد از مرگبارترین سلاح ها در غزه استفاده کند و در صورت لزوم در کشتن کودکان فلسطینی نیز تردیدی به خود راه ندهد.

۱۴:۲۳- آنروا: بیش از ۱۰۰ نفر از کارمندان این سازمان در غزه کشته شده‌اند

سازمان بهداشت جهانی و آژانس امداد و کار به آوارگان فلسطینی  (آنروا) اعلام کرد که از آغاز تجاوز اسرائیل به نوار غزه (۱۵مهرماه) تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان «آنروا» جان خود را از دست داده‌اند.

۱۴:۰۵- تمجید بلینکن از «تلاش‌های اسرائیل برای کاهش تلفات غیرنظامیان»!

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که کشورش اصلی‌ترین حامی جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه است اعتراف کرده که فلسطینی‌های زیادی در حملات اسرائیل کشته شده‌اند.

او با وجود این، گفته اقدامات اسرائیل برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان را «تحسین» می‌کند هر چند که این اقدامات را کافی نمی‌داند.

او گفت تلاش‌های اسرائیل برای رسمیت بخشیدن به وقفه‌های چند ساعته در عملیات‌های نظامی و ایجاد یک کریدور امن دیگر برای خروج غیرنظامیان را تحسین می‌کند.

بلینکن گفت: «تعداد بسیاری زیادی از فلسطینی‌ها کشته شده‌اند و عده بسیار زیادی طی هفته‌های گذشته متحمل رنج شده‌اند و باید اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به آنها انجام شود.»

۱۳:۵۹- – بشار اسد عازم عربستان سعودی شد

بشار اسد،رئیس جمهور سوریه امروز برای شرکت در نشست اضطراری سران کشورهای عربی عازم عربستان سعودی شد.

قرار است در نشست اضطراری سران کشورهای عربی وضعیت غزه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

۱۳:۵۸- کشته شدن گروهبان چترباز ارتش اسرائیل در درگیری های زمینی غزه

ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدن گروهبان «یهوناتان اسحاق» نظامی چترباز خود را تایید کرد تا تعداد تلفات ارتش اسرائیل از زمان آغاز تجاوز زمینی به غزه به ۳۸ نفر برسد.

این نظامی صهیونیست از گردان ۲۰۲ وابسته به تیپ چتربازان اسرائیلی بود که این هفته در درگیری با مقاومت فلسطین در غزه زخمی شده بود.

بر اساس اذعان رسانه‌های صهیونیستی، نظامیان کشته شده ارتش اسرائیل از آغاز حمله زمینی به غزه به ۳۸ نفر رسیده است.

۱۳:۵۷- روسیه از ارسال ۲۵ تن کمک انسانی برای نوار غزه خبر داد

وزارت خدمات اضطراری روسیه امروز جمعه اعلام کرد مسکو ۲۵ تن کمک‌های انسان‌دوستانه را برای تحویل به غزه به مصر فرستاده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک هواپیمای ویژه وزارت خدمات اضطراری روسیه ۲۵ تن کمک‌های انسانی تحویل جمهوری عربی مصر داد.»

وزارت خدمات اضطراری گفته در روزهای آینده کمک‌های بیشتری را برای مردم غزه ارسال خواهد کرد. این پنجمین کمک روسیه به مردم غزه است.

۱۳:۳۴- حمله مقاومت لبنان با موشک‌های هدایت شونده به یک مرکز صهیونیستی

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که در حمایت از مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین  در غزه، رزمندگان این جنبش امروز جمعه تجمع نظامیان صهیونیست را نزدیک مرکز نظامی«العاصی» با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار داده که مستقیما به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

۱۳:۲۲-  ۱۳ شهید در بمباران مجتمع بیمارستان الشفاء در غزه

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که در بمباران رژیم صهیونیستی به مجتمع بیمارستان الشفاء در غزه، ۱۳ نفر شهید و دهها نفر زخمی شدند.

۱۳:۱۲- محاصره بیمارستان‌های غزه توسط رژیم صهیونیستی

سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد: تانک‌های اشغالگران صهیونیست بیمارستان‌های الرنتیسی و النصر را  از تمامی جهات محاصره کرده است.

این سخنگو افزود که بیمارستان النصر مخصوص کودکان و بیماران چشم و سلامت روان است.

مدیر بیمارستان الرنتیسی هم  محاصره این بیمارستان توسط تانک‌های صهیونیست را تائید کرد و گفت: ما از دیروز در بیمارستان تحت محاصره هستیم و تانک‌های اسرائیل در اطراف این بیمارستان مستقرند.

وی افزود: با فاجعه‌ای بزرگ مواجه هستیم و نمی‌توانیم کمترین خدمات درمانی به بیماران ارائه دهیم.

این سخنگو از سازمان‌های بین‌المللی خواتست که هر چه سریعتر به کمک بیمارستان‌های غزه بشتابند و از کارکنان و نیز افراد آواره در این بیمارستان حمایت کنند.

۱۲:۴۰- القسام از هدف قرار دادن تانک رژیم صهیونیستی خبر داد

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) اعلام کرد که رزمندگان مقاومت فلسطین یک دستگاه تانک رژیم صهیونیستی متعلق به فرماندهی یگان زرهی را در محور شمال غرب شهر غزه با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و منهدم کردند.

۱۲:۳۰- گوترش: وضعیت در غزه یک کابوس انسانی بی‌پایان است

دبیر کل سازمان ملل:
محله‌های آنها (ساکنان غزه) از بین رفته. عزیزانشان کشته‌ شده‌اند. از آسمان بمب می‌بارد و از نیازهای اصلی‌شان شامل غذا، آب، دارو و برق محروم مانده‌اند.

میزان کمک‌هایی که وارد غزه می‌شوند قطره‌ای در اقیانوس هستند و جامعه بین‌المللی بایستی برای محافظه از غیرنظامی‌ها دست به اقدام بزند.

اوضاع در غزه برای شهروندان یک کابوس انسانی بی‌پایان است.

۱۲:۲۱- امیر قطر با استقبال عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر وارد قاهره شد

تلاش ها برای پیشبرد همکاری جمعی منطقه ای و بین المللی با هدف برقراری آتش بس و پایان دادن به بحران غزه، محور رایزنی‌های مقامات ارشد مصری و قطری عنوان شده است.

سفر امیر قطر به مصر در شرایطی است که روز گذشته نیز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به قاهره سفر کرد و با عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر دیدار کرد.

همزمان دوحه نیز میزبان «داوید بارنع» و «ویلیام برنز» روسای موساد و سیا با هدف پیشبرد گفت‌وگوهای میانجیگرانه میان حماس و رژیم صهیونیستی بود.

 

۱۲:۰۸- واکنش گزارشگر سازمان ملل به وقفه‌های جنگی ۴ ساعته در غزه: طعنه‌آمیز و بی‌رحمانه است

«فرانسسکا آلبانیز»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در اراضی فلسطینی تصمیم اسرائیل برای ایجاد وقفه‌های ۴ ساعته در جنگ را «بسیار بی‌رحمانه و طعنه‌آمیز» توصیف کرده است.

وی گفت: «در غزه، در این سرزمین کوچکی که مردم در حصر افتاده‌اند بمباران‌های مستمر ادامه داشته و هر هفته ۶۰۰۰ بمب بر روی این باریکه ریخته شده است.»

فرانسیسکا آلبانیز گفت: «اکنون با آتش‌بس‌های ۴ ساعته‌ای موافقت شده برای اینکه به مردم اجازه داده شود نفس بکشند و صدای زندگی بدون بمباران را به یاد بیاورند. بسیار بی‌رحمانه و طعنه‌‌آمیز است.»

۱۲:۰۶- کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: حملات اسرائیل به بیمارستان‌ها باید متوقف شود

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گزارش داد حدود ۴۸۰۰ کودک در غزه ظرف یک ماه گذشته جان باخته‌اند و عده زیادی هنوز زیر آور هستند.

وی اضافله کرد اسرائیل باید فوراً استفاده از سلاح‌های مخرب در مناطق مسکونی غزه و همچنین حمله به بیمارستان‌های غزه را متوقف کند.

کمیسر عالی حقوق بشر همچنین تصریح کرد که با هدف قرار دادن غیرنظامیان نمی‌توان به صلح و امنیت دست پیدا کرد. او گفت هیچ نقطه امنی در غزه وجود ندارد.

او تصریح کرد که اسرائیل باید هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه را متوقف کرده و به محاصره علیه شهروندان پایان دهد.

۱۱:۳۰- نتانیاهو: دنبال اشغال یا حکمرانی بر غزه نیستیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت اسرائیل به دنبال فتح، اشغال یا حکمرانی بر غزه نیست اما در صورت لزوم به ورود «نیروهایی معتبر» به این منطقه نیاز وجود خواهد داشت.

نتانیاهو در مصاحبه‌ای روز پنجشنبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز مدعی شد: «ما دنبال فتح غزه نیستیم؛ دنبال اشغال غزه نیستیم و دنبال حکمرانی بر آن هم نیستیم.»

۱۱:۳۱- مدیر بیمارستان الشفاء: رژیم صهیونیستی در حال جنگ با مراکز درمانی است

مدیر بیمارستان الشفاء در مصاحبه با شبکه خبری به «الجزیره» گفت: رژیم اسرائیل از بامداد امروز برای چهارمین بار مجتمع بیمارستان «الشفاء» را هدف قرار داده است.

وی افزود: رژیم اسرائیل اکنون در حال جنگ با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در غزه است.

وی در ادامه اظهار داشت که در صورت از کار افتادن بیمارستان‌های غزه، هزاران بیمار جان خود را از دست خواهند داد.

مدیر بیمارستان الشفاء گفت: مکان امنی برای انتقال بیماران و مجروحان از بیمارستان‌ها وجود ندارد.

۱۱:۱۴- موج بازداشت فلسطینی‌ها در کرانه باختری

نظامیان اشغالگر اسرائیلی امروز با یورش به کرانه باختری بیش از ۶۰ فلسطینی را ربودند.

۱۱:۰۷- بیشتر اسرائیلی‌ها موافق برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا هستند

 روزنامه عبری زبان معاریو بر اساس یک نظرسنجی اعلام کرد:

۵۹ درصد اسرائیلی‌ها موافق آتش‌بس در غزه در مقابل بازگرداندن همه اسرای اسرائیلی از غزه هستند.

محبوبیت نتانیاهو در بین اسرائیلی‌ها به ۲۶ درصد رسید در مقابل محبوبیت گانتس به ۵۲ درصد افزایش یافته است.

۱۰:۵۶- هشدار محرمانه دیپلمات‌ها به بایدن درباره افزایش نفرت از آمریکا در جهان عرب

سی‌ان‌ان می‌گوید دیپلمات‌های آمریکایی در کشورهای عربی به کاخ سفید هشدار داده‌اند که حمایت‌های بی‌وقفه واشنگتن از عملیات نظامی مرگبار و مخرب اسرائیل در غزه خشم جهان عرب را در پی خواهد داشت.

دیپلمات‌های آمریکایی در مکاتبه‌ای که به رویت سی‌‌ان‌ان رسیده به دولت بایدن هشدار داده‌اند که آمریکا با این حمایت‌ها از اسرائیل «در حال از دست دادن نسلی از مردمان کشورهای عربی است.»

در این مکاتبه تصریح شده است که در جهان عرب، «حمایت‌های شدید آمریکا از اقدامات اسرائیل به عنوان همدستی مادی و اخلاقی در آنچه که آنها جنایت‌های جنگی می‌دانند، دیده می‌شود.»

۱۰:۴۴- امیر قطر عازم مصر شد

شیخ تمیم بن احمد آل‌ثانی صبح امروز قطر را به مقصد قاهره، پایتخت مصر که قرار است میزبان مذاکرات احتمالی برای آزادی اسرا باشد ترک کرد.

امیر قطر را در این سفر نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور همراهی می‌کنند. این سفر یک روز بعد از سفر شیح تمیم به امارات متحده عربی انجام می‌شود.

۱۰:۲۶- صهیونیست‌ها بیش از ۱۳هزار بمب بر سر مردم غزه فرو ریختند

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه:
رژیم صهیونیستی حدود ۳۲ هزار تن مواد منفجره و بیش از ۱۳ هزار بمب تاکنون بر سر مردم غزه فرو ریخته است.
۴۰ هزار واحد  مسکونی در اثر بمباران رژیم صهیونیستی هم به طور کلی تخریب شده است.

۱۰:۱۲- سامانه هشدار بار دیگر در اطراف غزه فعال شد

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که سامانه هشدار در شهرک‌های صهیونیست نشین اطرف نوار غزه فعال شده است.

۹:۵۴- تداوم درگیری بین رزمندگان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در غرب غزه

منابع خبری از درگیری بین نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اطراف منطقه «تل الهوی» در غرب شهر غزه خبر داد.

۹:۴۸- هلاکت یک نظامی دیگر صهیونیست در شمال غزه

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک نظامی دیگر در درگیری‌های شب گذشته در شمال نوار غزه خبر داد.

ارتش رژیم اسرائیل تا این لحظه به کشته شدن ۳۵ تن از نظامیان خود در حمله زمینی به غزه اعتراف کرده است.

۹:۴۵- حملات رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان

خبرگزاری رسمی لبنان از حملات پراکنده ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه ناقوره، علما الشعب، جبل اللبونه مشرف به خط مرزی موسوم به خط مرزی آبی میان لبنان و سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

۹:۴۰- نشریه صهیونیستی: شکست دادن غزه بسیار دشوار است

نشریه صهیونیستی “اسرائیل هیوم” نوشت: شکستن هیبت و عظمت غزه پس از عملیات طوفان الاقصی امری بسیار دشوار است، چرا که مسئولیت خون‌های زیادی را بر گردن ما خواهد گذاشت.

۹:۳۷- زخمی شدن ۲۵۰ نظامی اسرائیلی از آغاز حمله زمینی به غزه

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که از آغاز حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون حدود ۲۵۰ نظامی اسرائیلی زخمی شدند که حال بیش از ۱۰۰ نفر از آن‌ها وخیم است.

ارتش رژیم صهیونیستی: اهدافی را در خاک سوریه زدیم

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که در واکنش به حمله پهپادی به شهر ایلات اهدافی را در خاک سوریه هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نظام سوریه را مسئول حمله پهپادی دانست. این در حالی که ارتش یمن مسئولیت حمله پهپادی به شهر بندری ایلات در فلسطین اشغالی را بر عهده گرفته است.

۹:۲۸- حمله موشکی القسام به پایگاه نظامی “رعیم “

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که پایگاه نظامی اسرائیلی “رعیم” در مرز با  غزه را  با چندین موشک هدف قرار داده است.

 

مهم ترین اخبار بامدادی  سی‌وپنجمین روز جنگ غزه

چین‌ خواستار نشست اضطراری شورای امنیت درباره غزه شد

شبکه الجزیره به نقل از مقامات چین گزارش داد که پکن خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت در روز جمعه در مورد حملات اسرائیل به بیمارستان‌ها در غزه شده است.

یورش نظامیان‌صهیونیست به مناطقی در کرانه باختری

نظامیان اشغالگر به مناطقی از شهر الخلیل  و همچنین جنوب نابلس در کرانه باختری یورش بردند.

شهادت جوان فلسطینی

لیث محمد باکر نصاصره، جوان فلسطینی ساکن شهرک بیت فوریک در شرق نابلس که در حمله روز گذشته اشغالگران اسرائیلی به این منطقه زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

طوفان الاقصی , نوار غزه , بنیامین نتانیاهو , فلسطین ,

غزه: ۳۶ ساعت با قطعی برق در بیمارستان‌های نوار غزه فاصله داریم

وزارت بهداشت فلسطین در غزه بار دیگر درباره تداوم شرایط بحرانی در این منطقه و بیمارستان‌های آن هشدار داد و گفت که سوخت موجود در بیمارستان‌های غزه برای ۳۶ ساعت دیگر کفایت می‌کند.

بایدن مدعی تلاش برای کمک به غزه شد!

رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه جهت آتش بس در نوار غزه تلاش می‌کند، از مواضع رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه حمایت کرد و گفت:

اسرائیل در تصمیم گیری مستقل عمل می‌کند ولی موظف است بین نظامیان و غیرنظامیان تفاوت قائل شود و قوانین بین المللی را رعایت کند.

آتش بس موقت به غیرنظامیان کمک خواهد کرد تا به مناطق امن برسند و این قدمی در مسیر درست است.

دو گذرگاه بشردوستانه وجود خواهد داشت که به ساکنان اجازه می‌دهد از مناطق درگیری در غزه فرار کنند.

 ما هر کاری که می‌توانیم برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه انجام می‌دهیم و به دنبال تحویل حداقل ۱۵۰ کامیون در روز به غزه هستیم!

بمباران اطراف بیمارستان کودکان غزه

رسانه های فلسطین با انتشار ویدیوئی از بمباران اطراف بیمارستان تخصصی کودکان «الرنتیسی» واقع در نوار غزه خبر دادند.

نتانیاهو: آتش‌بسی در کار نخواهد بود

ساعاتی بعد از آنکه رئیس جمهور آمریکا که تحت فشار افکار داخلی و جهانی است، از آتش بس انسانی موقت در غزه خبر داد، نخست وزیر رژیم اسرائیل بی‌توجه به این اظهارات بایدن گفت: تا زمانی که گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) آزاد نشود، از آتش بس خبری نخواهد بود.

نخست وزیر رژیم اسرائیل که در حال مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز آمریکا کشتار مردم فلسطین در غزه و عدم موافقت با آتش‌بس انسانی در این منطقه را توجیه کرد و گفت: موافقت با آتش بس با حماس یعنی تسلیم شدن به آن.

تداوم هدف قرار دادن تعمدی بیمارستان‌های غزه از سوی رژیم تل‌آویو

رسانه‌های فلسطین بامداد امروز جمعه از هدف قرار دادن اطراف بیمارستان و مجتمع پزشکی الشفاء در شمال غزه خبر دادند که گفته می‌شود شماری از پناهنده‌ها به این بیمارستان زخمی شده‌اند.

.

 

استفاده از موشک‌ها و پهپادهایی با برد بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر علیه تل‌آویو

علی القحّوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» گفت که کشور، ملت و رهبران یمن تصمیم درستی در اعلام کمک به فلسطینیان و حمایت از آن‌ها در برابر رژیم اسرائیل گرفته‌‌اند و یمن پا به پای بقیه ملت‌های آزاده این تصمیم را گرفته است.

او گفت: وزارت دفاع یمن در عملیات خود علیه اشغالگران صهیونیست از موشک‌ها و پهپادهای با برد بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر (فاصله بین شهر صنعاء تا تل‌آویو اشغالی) استفاده کرده است.

مدارس در شهر ایلات اشغالی تعطیل شد

مقامات رژیم اسرائیل مدارس و برگزاری هرگونه تجمعات و جشن ساحل شهر اشغالی ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی را به دنبال عملیات موشکی و پهپادی یمن تعطیل کردند.

۶ شهید در بمباران اطراف بیمارستان الشفاء

رئیس بیمارستان الشفاء غزه اعلام کرد که تاکنون شش نفر در حملات بامدادی امروز جمعه به اطراف این بیمارستان شهید شده‌اند.

 

سی‌وچهارمین روز «طوفان الاقصی»‌|ادامه بمباران بیمارستان کودکان غزه/ ضربات بزرگ مقاومت لبنان به اشغالگران/آتش‌بس ۴ ساعته اجرایی می‌شود

 

این خبر در حال بروز رسانی است…

 
 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا