آذربایجان شرقی

سیگار فروش؛ دارنده ۷ مدال جهانی در تبریز!

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، ایوب بهتاج در جلسه علنی فوق العاده شماره ۲۱ که در راستای گسترش تعامل و همکاری و توضیح اقدامات انجام شده توسط اداره کل ورزش و جوانان استان در این جلسه شورا حضور داشت، ضمن تبریک هفته تربیت بدنی اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی در زمینه جذب بودجه همواره گام‌های مثبتی برداشته و تلاش کرده تا همایش ها و مسابقات ورزشی را به مرحله اجرا برساند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت سمن ها در آذربایجان شرقی بیان کرد: ۲۵۹ سمن در سطح استان فعال بوده که بیش از ۲۰۰ موردش در زمینه های مختلف صرفاً در تبریز فعالیت می‌کنند اما مکانی برای تجمیع آنها نبوده تا نسبت به برگزاری برنامه های خود اقدام کنند.

بهتاج افزود: شهرداری اگر بتواند یکی از فرهنگسراها و یا مکانی را برای برگزاری برنامه‌های این سمن ها اختصاص دهد، شاهد حرکت های بسیار ارزشمند در سطح شهر تبریز خواهیم شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: شهرداری و شورای شهر تبریز می توانند از نظرات مفید و ارزشمند جوانان نخبه و فهیم در زمینه مشاوره و اجرای برنامه های مختلف استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مشاوره های پیش از ازدواج اظهار کرد: مشاوران در حوزه ازدواج و ورزش در سطح شهر فعال هستند که میتوان از وجود آنها نیز بهره جست و از توانایی هایشان استفاده کرد؛ همچنین شهرداری می تواند در زمینه لغو عوارض تابلو برای این مشاغل اقداماتی در نظر بگیرد تا  کسب آنها نیز رونق گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود در خصوص گسترش خانه های ورزش روستایی گفت: در ۲۰۱ روستا توانستیم خانه ورزش روستایی ایجاد کنیم.

بهتاج با بیان اینکه سرانه سالن‌های ورزشی تبریز نسبت به سایر شهرستان های استان کم است، گفت: اداره کل ورزش و جوانان در شبستر ۱۳ سالن ورزشی  در تبریز هم ۱۲ سالن ورزشی دارد که این مورد پاسخگوی جمعیت تبریز نیست، حتی با وجود ۲۷ سالن ورزشی شهرداری نیز نمی‌توان جوابگوی نیاز ورزشی شهروندان مان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در تبریز به جز تیم نوجوانان تبریز در زمینه فوتسال بانوان تیمی وجود ندارد، گفت: بانوان فوتبالیست  تبریزی برای فعالیت در این حوزه به ناچار به شهرهای دیگر می روند تا به فعالیت خود ادامه دهند، ما استعدادهای قوی را  در این حوزه داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بدنه شهرداری برخی قهرمانان وجود دارند، ادامه داد: وقتی قهرمانان شاغل در شهرداری به مسابقات اعزام می‌شوند از حقوق انها کاسته می‌شود لازم است در این زمینه نیز اقداماتی صورت گیرد.

بهتاج اضافه کرد: یک جوان ناشنوای تبریزی که ۷ مدال جهانی دارد دریکی از نقاط شهر سیگار می‌فروشد اما کشوری مثل نروژ سال‌هاست تلاش می کند تا در زمینه ناشنوایان فقط یک مدال کسب کند، این در حالی است که تنها یک ورزشکار ما ۷ مدال کسب کرده است.

 مجموعاً سرانه موجود ورزشی در تبریز ۱۶ سانتی متر مربع برای هر شهروند است

فریدون بابایی اقدم، عضور شورای اسلامی کلانشهر تبریز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز با همت پهلوان  پرویز هادی کمیسیون ورزش ایجاد شد.

وی در ادامه ابراز کرد: مجموعاً سرانه موجود ورزشی در تبریز ۱۶ سانتی متر مربع برای هر شهروند است در حالیکه سرانه استاندارد طبق آیین نامه های مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی برای تبریز بین یک متر و ۲۰ تا ۲ متر است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در زمان تصویب طرح جامع ۶۲۱ هکتار برای تبریز سرانه ورزشی تعریف کرده‌اند که در افق قابل دستیابی است.

بابایی اقدم اضافه کرد: با محاسبات موجود و شرایط امروز باید گفت: در دوره چهارم اقدامات خوبی در راستای  ورزش تبریز از سوی شهرداری انجام شده اما متولی ورزش سازمان ورزش و جوانان است که  باید برخی اقدامات را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه  توزیع امکانات ورشی یکی دیگر از دغدغه ها به شمار می رود، ادامه داد: ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی به شمار می رود اما ما در کمیسیون ورزش شورا هم پیگیر تمامی مشکلات و موضوعات این حوزه هستیم.
 
ورزش تبریز در ۴ سال گذشته نابود شد

پرویز هادی دیگر عضو شورای شهر تبریز هم در این جلسه با اشاره به اینکه ایجاد کمیسیون ورزش واقعاً نیاز اساسی در شورای شهر بود، گفت: متاسفانه در ۴ سال گذشته ورزش ما در تبریز نابود شد و ۴۰ تیم شهرداری که ۹۵ درصد ورزشکاران بومی بودند از بین رفتند که اکثر ورزشکاران از مناطق حاشیه نشین تبریز بودند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه بیان کرد: زمانی شاهد تحقق موضوعات خواهیم بود که سازمان ورزش احیا شود اگر این امر عملیاتی نشود وضعیت موجود ادامه داشته و اماکن ورزشی از بین خواهد رفت.

 هادی اظهار کرد: وضعیت چمن های مصنوعی و سالن های ورزشی شهرداری مناسب نبوده و  لازم است در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز درادامه سخنان خود یادآور شد: لازم است شهردار تبریز سیاست های خود را در زمینه ورزشی اعلام کنند.

وی گفت: کارمندان ورزشکار که باید در مسابقات کشوری حضور می‌یافتند با نامه شهردار مبنی بر توقف اعزام تا زمان مشخص شدن سیاست ها از اعزام به مسابقات منع شده اند.
هادی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: شهرداری باید در زمینه نگهداری اماکن ورزشی اقداماتی جدی ترتیب دهد تا یک روز شاهد نابودی امکانات ورزشی شهر تبریز نباشیم.

ایجاد اتاق‌های اندیشه ورزی 

علیرضا نوای باغبان، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز با بیان اینکه در طول سال جاری تنها ۲۰۰ میلیون تومان برای ورزش شهرداری هزینه شده است، گفت: در سال های قبل بودجه ورزشی شهرداری ۱۸ میلیارد تومان بوده اما امسال بودجه مناسبی از طرف سازمان فرهنگی و ورزشی هزینه نشده است.

رسول برگی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز با بیان‌اینکه اتاق های اندیشه ورزی ایجاد خواهد شد، گفت: امروز در خدمت یکی از سمن ها با نام معماران و شهرسازان بودیم و ما بقی نیز در ادامه همین اتاق های اندیشه ورزی فعال خواهند شد.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا