اصفهان

شاخص آلایندگی اصفهان در مرز ۲۰۰/سکون و سرمای هوا تا چهارشنبه ادامه دارد

شاخص آلایندگی اصفهان در مرز ۲۰۰/سکون و سرمای هوا تا چهارشنبه ادامه دارد

به گزارش برگزیده های ایران از اصفهان، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، پایداری و سکون جوی در مناطق مرکزی، صنعتی و کلانشهر اصفهان از اواسط روز جمعه ۳۰ دی تا دوشنبه سوم بهمن ماه ادامه خواهد داشت که به کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای عموم شهروندان می‌شود.

در اطلاعیه ای نسازمان، ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر مدیریتی برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم، آمده است: لازم است تردد خودروها در این مدت کاهش و فعالیت‌های واحدهای صنعتی و منابع آلاینده کنترل شود.

هواشناسی به شهروندان به ویژه گروه ‌های آسیب پذیر چون سالمندان، افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان و باردار و کودکان توصیه کرده که طی این مدت از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

شاخص هوای کلانشهر اصفهان ظهر امروز شنبه یکم بهمن ماه به ۱۹۹ AQI و مرز هوای بسیار ناسالم (بنفش) رسید.

همچنین به دلیل استقرار جریانات پایدار در سطح استان و تداوم هوای سرد در طول روز، تا اواسط هفته غبار صبحگاهی در اکثر مناطق و انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان انتظار داریم.

سکون و سرمای هوا تا روز چهارشنبه پنجم بهمن ماه ادامه دارد و با وجود افزایش ابر طی این مدت اما جریانات جوی (وزش باد) برای بهبود شرایط هوا وجود ندارد و اگر کنترل منابع آلاینده رعایت نشود امکان افزایش شاخص‌ آلودگی اصفهان به مرز بسیار ناسالم وجود دارد.

بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز به ۶ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به یک درجه سلسیوس زیر صفر می‌رسد.

دمای چادگان به ۲۱ درجه زیر صفر رسید

گفتنی است چادگان با دمای ۲۱ درجه سلسیوس زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۱۴ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

۴۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا