اقتصادی

شارژ خودرو در کمتر از ۶ دقیقه ممکن شد!

شارژ خودرو در کمتر از ۶ دقیقه ممکن شد!

ناامیدکننده‌ترین قسمت داشتن یک وسیله نقلیه الکتریکی برای بسیاری از مردم، مدت زمان شارژ مجدد باتری است؛ به خصوص هنگامی که در یک سفر جاده‌ای طولانی هستید.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از استادی فایندز، پیشرفت اخیر در توسعه فناوری باتری، اما می‌تواند آن را تغییر دهد. دانشمندان دانشگاه علم و فناوری پوهانگ در کره جنوبی در حال توسعه یک ماده آنُد جدید هستند که می‌تواند یک وسیله نقلیه الکتریکی (EV) را طی کمتر از ۶ دقیقه شارژ کند. در حالی که اکنون شارژ کامل یک EV ممکن است تا ۱۰ ساعت طول بکشد.

به همین خاطر طی سال‌های اخیر، تولیدکنندگان در حال رقابت برای ایجاد گزینه‌هایی هستند که این فرآیند را به چند دقیقه کاهش دهند.

یک تیم کره‌ای به رهبری پروفسور وُن بای کیم، از یک تکنیک خودهیبریداسیون جدید برای سنتز نانوصفحات فریت منگنز، که به خاطر ظرفیت استثنایی ذخیره سازی یون لیتیوم شهرت دارد، استفاده کردند.

آن‌ها با افزایش سطح ماده آند، حرکت همزمان تعداد زیادی یون لیتیوم را فعال کردند و در نتیجه سرعت شارژ را به طور قابل توجهی بهبود بخشیدند. نتایج تجربی نشان داد که یک باتری با ظرفیتی معادل با ظرفیتی که در خودروهای برقی فعلی استفاده می‌شود، تنها در ۶ دقیقه به طور کامل شارژ و دشارژ می‌شود.

شارژ خودرو در کمتر از ۶ دقیقه ممکن شد!

این تحقیق، پتانسیل افزایش قابل توجه چگالی انرژی باتری‌های لیتیوم یونی را از طریق ترکیب مواد آند با ظرفیت بالا دارد و در نتیجه مسافت رانندگی خودروهای الکتریکی را افزایش می‌دهد. پروفسور سوجین پارک از دانشمندان این تحقیق می‌گوید: مواد آند سیلیکون‌پایه به طور بالقوه می‌توانند مسافت رانندگی را حداقل ۱۰ برابر افزایش دهند.

این توسعه نویدبخش آینده وسایل نقلیه الکتریکی است و آن‌ها را برای استفاده روزمره راحت‌تر و کارآمدتر می‌کند. با زمان‌های شارژ سریع‌تر، مانع استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی می‌تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد و راه را برای یک سیستم حمل‌ونقل سبزتر و پایدارتر هموار کند.

این تحقیق پیشگامانه درها را به روی پیشرفت‌های بیشتر در فناوری باتری می‌گشاید و گام مهمی را در سفر به سوی آینده‌ای پاک‌تر با انرژی الکتریکی نشان می‌دهد. با تداوم نوآوری و سرمایه‌گذاری در راه حل‌های مبتنی بر انرژی پایدار، ما هر روز به ایجاد دنیایی که دوستدار محیط زیست است نزدیک‌تر می‌شویم.

۲۲۷۲۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا