Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
شاسی بلند جدید بازار ایران / عکس - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

شاسی بلند جدید بازار ایران / عکس

شاسی بلند جدید بازار ایران / عکس

تا مدتی پیش کل بازار خودرو ایران را شاسی بلندهای چینی با طراحی نسبتاً دور از ترندهای روز و پیشرانه‌های کم‌حجم در محدوده ۱۵۰ اسب بخاری فرا گرفته بود. حالا با وجود همه موانع پیش روی صنعت خودرو کشور، شاسی بلندهایی با طراحی جدیدتر و پیشرانه‌هایی با همان حجم، ولی با خروجی بیشتر، رفته‌رفته وارد بازار می‌شوند. بایک بجینگ X55 یکی از همین ماشین‌ها است.

بجینگ ایکس ۵۵ جزو محصولات جدید خودروساز باقدمت چینی بایک است. بجینگ (Beijing) در حقیقت یکی از برندهایی در نظر گرفته می‌شود که بایک محصولات خود را تحت آن روانه بازار می‌کند. بجینگ X55 بر پایه پلتفرم BMFA متعلق به بایک توسعه پیدا کرده است. این پلتفرم مدرن قرار است پایه محصولات پیش روی کمپانی از جمله خودروهای پلاگین هیبرید آن باشد.

شاسی بلند جدید بازار ایران / عکس

اگر آشنایی زیادی با بایک ندارید، باید گفت بایک که تاسیس آن به سال ۱۹۵۸ میلادی بر می‌گردد، بین قدیمی‌ترین و همچنین بزرگ‌ترین کمپانی‌های خودروسازی‌های چینی جا دارد. BAIC با نام کامل .Beijing Automotive Group Co مالک شرکت‌های متعددی است و از جمله زیرمجموعه‌های آن می‌توان به فوتون (Foton) اشاره کرد. در حوزه بین‌المللی هم این شرکت با خودروسازان بزرگی نظیر هیوندای و مرسدس بنز همکاری می‌کند و مسئول تولید اتومبیل‌های آن‌ها در چین است.

طراحی بیرونی و داخلی بجینگ X55 بایک

در همان نگاه اول، طراحی به‌روز بجینگ ایکس ۵۵ جلب توجه می‌کند که در زمینه المان‌های جدید یک سر و گردن بالاتر از تعداد چشمگیری از شاسی بلندهای دیگر بازار ایران است. در نمای جلو این خودرو چینی چراغ‌های ال‌ای‌دی باریک به‌همراه جلوپنجره باریک ادغام‌شده با سپر به‌چشم می‌خورند. در نمای کناری X55 دیار خودرو شیب نرم سقف به سمت عقب، دستگیره‌های مسطح درهت و پنل‌های دور چرخ‌ها را می‌توان دید. نمای عقب این SUV هم متشکل از المان‌های جذابی مثل چراغ‌های به‌هم پیوسته یا همان سرتاسری، اسپویلر سقف به‌شکل دو قسمتی و آنتن بال کوسه‌ای است.

طراحی بایک بجینگ X55 از لحاظ آیرودینامیک هم جای توجه دارد. المان‌هایی مانند جلوپنجره بدون حاشیه، دستگیره‌های مسطح درها، برف‌پاک‌کن‌های نامحسوس، شیشه جلو بزرگ و خطوط منحنی بدنه دست به دست همدیگر داده‌اند تا این اس یو وی چینی بتواند در زمینه آیرودینامیک نمره مناسبی بگیرد. در واقع این محصول بایک با ضریب درگ ۰.۳۲ مقاومت ناچیزی در برابر باد از خود نشان می‌دهد.

شاسی بلند جدید بازار ایران / عکس

مشخصات فنی کراس اوور چینی X55

در کراس اوور بایک بجینگ X55 یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ به‌کار رفته که دو بار بین ۱۰ پیشرانه برتر چین قرار گرفته است. این پیشرانه ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه‌ی تر ۷ سرعته وظیفه انتقال قدرت آن به محور جلو را بر عهده دارد. بنا به آمار و ارقام رسمی، این شاسی بلند ظرف ۷.۸ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد و در یک سیکل ترکیبی ۷.۲ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند. اکو، هوشمند، اسپرت و کامفورت حالت‌های رانندگی موجود برای این پیشرانه‌اند.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا