سمنان

شانتاژ رسانه‌ای برخی اصلاح‌طلبان با کلیدواژه «آب»/ رئیسی درباره تأمین آب چه نظری دارد؟

برگزیده های ایران- مرتضی مزینانی: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در سفر روز پنج‌شنبه هفته گذشته به استان سمنان، مهم‌ترین مسائل و مشکلات فراروی این استان را با همراهی وزرا، مسؤولان کشوری و استانی پیگیری کرد.

شمار زیادی از مسائل خرد و کلان استان سمنان در این سفر مطرح شد و متأسفانه برخی گفته‌های نسنجیده و سوءبرداشت‌ها حول محور مهم و اساسی «آب» تا حدودی دستاوردهای این سفر پرخیر و برکت را تحت‌الشعاع قرار داد.

مردم از رئیس دولت، به‌رسم گذشتگان، تأمین آب پایدار و سالم را درخواست کرده بودند و البته آیت‌الله رئیسی هم چندین بار در خلال سخنان خود ابراز امیدواری کرده بود که با همراهی همه مردم و مسؤولان، برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود.

دو طرح مهم احداث سد فینسک و انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران از سال‌ها پیش خواسته جدی مردم استان سمنان بوده و همواره در سفرهای دولتمردان نیز مطرح شده است و این‌بار هم مردم خواستار ورود جدی دولت به این دو طرح مهم شده بودند.

نکته مهمی که در سفر اخیر رسانه‌ای نشد، این بود که علاوه بر دیدارها و نشست‌های رسمی، رئیس‌جمهور پای سخنان آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری، عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسؤولان استان هم نشست.

محتوای این نشست تاکنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده و برگزیده های ایران استان سمنان برای نخستین بار، موضوعات مهم این نشست را حول محور «تأمین آب» تقدیم مخاطبان می‌کند که البته قطعاً در قضاوت‌های فعالان مجازی نیز بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

خواست جدی پدر معنوی استان برای گشودن گره کور «آب»

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در این دیدار خطاب به رئیس‌جمهور گفت: ما گره کوری در استان سمنان به نام «آب» داریم که این گره کور باید به دست ابراهیمی شما باز شود.

او گفت: امیدواریم که این گره کور در دولت شما باز شود.‌ ما مشکل آب داریم، استان ما کویری است و باید برای کم‌آبی سمنان فکری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: قدم شما مایه برکت است؛ چراکه هر قدمی که صادقانه برداشته شود، بابرکت است و شعار «ما می‌توانیم»، شعار دولت شماست و امیدواریم مشکل آب سمنان را رفع کنید.

دفاع تمام‌قد نماینده سمنان از طرح‌های آبی/ اعتراض‌ها قانونی نیست

عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس در این نشست با دفاع از طرح‌های تأمین آب سمنان گفت: برای تأمین آب سمنان فکرهایی کرده‌ایم و یکی از این برنامه‌ها، اجرای پروژه انتقال آب از دریای خزر است.

او گفت: یکی دیگر از پروژه‌ها هم سدسازی در استان سمنان است که این پروژه می‌تواند مشکل آب در سمنان، مهدی‌شهر و سرخه را برطرف کند؛ اما دو سه نفر از نمایندگان مردم مازندران در مجلس به این امر معترض هستند که اعتراضشان قانونی نیست.‌

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس تصریح کرد: سد فینسک تمام مطالعات و مجوزهای زیست‌محیطی را دارد و متأسفانه اخیراً از طریق وزارت نیرو دستور داده‌اند که فعالیت کارگاه متوقف شود.

گلرو بیان کرد: ما هم تا امروز سعی کردیم به‌گونه‌ای صحبت کنیم که مردم را آرام کنیم.‌ من دیروز هم که با آقای وزیر صحبت کردم، ایشان گفتند که من دارم تدبیری بین شما و مازندران طراحی می‌کنم که از آن بهره ببرید.

او گفت: این طرح، مصوبه قانونی مجلس است و ۱۰ سال پیش مطالعات مقدماتی آن شروع شده و خواهش ما این است که شما دستور بفرمایید فعالیت کارگاه متوقف نشود.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: سد فینسک پول هم دارد و تخصیص پیدا کرده است.‌ آقای رئیس‌جمهور مطالعات محیط‌زیستی انتقال آب دریای خزر، هم برای آب شرب و هم برای صنعت به طول ۱۵۰ کیلومتر اخذ شده؛ ولی متأسفانه هیچ کاری انجام نشده است.‌

مشکل امروز ما در استان، آب است

رمضان جدیدی، مسؤول شورای هیأت‌های مذهبی استان سمنان و رئیس دفتر آیت‌الله شاهچراغی هم گفت: شما افتخار داده‌اید و تاکنون دو بار در دفتر آقای شاهچراغی تشریف آورده‌اید. در سال ۹۸ در مسجدالنبی (ص) خدمت شما عرض کردم که «سمنان یک‌کلام، رئیسی والسلام» و آقای شاهچراغی دو بار به خاطر جنابعالی، به خاطر خدا و انقلاب وسط میدان آمد.

او گفت: عمده مردم استان سمنان به تبعیت از حاج آقای شاهچراغی، رأی آنها شما بودید؛ اما مشکل امروز ما در استان، آب است و می‌خواهیم که این مشکل را رفع کنید.‌

جدیدی بیان کرد: استاندار سمنان نیروی جوان و پرتحرکی هستند که امیدواریم با حضور و حمایت ایشان مشکلات حل شود.‌

رفع مشکل آب سمنان پیگیری می‌شود

رئیس‌جمهور هم پس از شنیدن این سخنان اظهار کرد: برخی مسائل پیشنهادی دوستان مثل پروژه انتقال آب دریای خزر امکان دارد قدری طولانی باشد و به این زودی دست ندهد؛ اما پیگیری می‌شود.

رئیسی بیان کرد: در جلسه شورای اداری هم گزارش وزرا و دوستانی که به شهرستان‌ها سرکشی می‌کنند، ارائه خواهد شد؛ امیدوارم آنچه بررسی و آنچه تصمیم‌گیری می‌شود، به نفع مردم عزیز ما در استان سمنان باشد.‌

رئیسی بیان کرد: مسؤولان رفع مشکل آب را در لیست کاری خود قرار می‌دهند؛ اما کارهایی که زودبازده هستند، زودتر پیگیر خواهد شد.‌

او بیان کرد: برای برخی کارها مثل انتقال آب دریای خزر که می‌گویند مطالعات اولیه و برنامه قانونی‌اش اجرایی شده، باید ببینیم که چه فکرهایی می‌شود کرد.‌

رئیس‌جمهور افزود: ببینید ما نمی‌خواهیم وعده‌ای به مردم بدهیم که اجرا نشود. ما به مردم چیزهایی می‌گوییم که اجرا می‌شود. موارد زودبازده دنبال می‌شود و برخی مواردی که نیاز به بودجه دارد، در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی می‌کنیم که کار آغاز شود و در ادامه راه هم اگر پولمان بیشتر شد، حتماً در موردش صحبت می‌کنیم.‌

رئیسی اضافه کرد: تا الان احساس می‌کنم که برکات خداوند متعال و گشایش‌هایی را شاهد هستیم؛ شما هم دعا و توسلی پیدا کنید که باران رحمتی نازل شود، چراکه باران بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد. هر چه مقدر الهی باشد، همان خواهد شد؛ اما ما هم کار خود را انجام می‌دهیم.

شانتاژ رسانه‌ای برخی اصلاح‌طلبان برای نمایش ناکارآمدی

این سخنان رئیس‌جمهور و مسؤولان استان سمنان در حالی هرگز گفته و شنیده نشد که شانتاژ رسانه‌ای برخی اصلاح‌طلبان از روزهای قبل از آغاز سفر تیم دولت مقتدر انقلابی به‌وضوح در رسانه‌ها و فضای مجازی دیده می‌شد.

تلاش بوقچیان اصلاح‌طلب این‌بار اما روی کلیدواژه «آب» متمرکز شده بود تا به این واسطه، فضا را برای نمایش ناکارآمدی سفرهای استانی دولت آیت‌الله رئیسی آماده سازد.

آنها در ادامه شانتاژهای رسانه‌ای خود تلاش کردند هم سفرهای استانی را نمایشی و بی‌حاصل نشان دهند، هم نمایندگان انقلابی استان سمنان به‌ویژه نماینده حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس را ساکتان صحنه نشان دهند و هم به استاندار و امام جمعه سمنان برای عدم پیگیری مطالبات صریح مردم بتازند.

این تلاش‌های در حالی انجام می‌شود که شواهد نشان می‌دهد حتی برخی از آنها از محتوای نشست‌های داخلی‌تر هم آگاه بوده‌اند.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا