هرمزگان

شروع پلاک گذاری درختان شهر بندرعباس

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، مصطفی خادم ظهر امروز اظهار کرد: پویش مردمی سهم من در حفظ درختان کهنسال شهر، طرحی است که به وسیله آن از عموم شهروندان دعوت می‌شود، با شناسایی و معرفی درختان کهن محل زندگی خود، در حفظ و نگهداری از این سرمایه‌ها سهمی داشته باشند.

وی با اشاره به خصوصیات درختان کهنسالی که شامل این طرح مردمی می شوند، اذعان داشت: درختانی زنده و سالم با سن بالای ۵۰ سال و یا محیط دور تنه بیش از ۵۰ سانتی‌متر، درخت کهنسال محسوب می شوند.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس  با بیان اینکه به شهروندان فعال در این طرح، پس از اعلام نظر کارشناسان سازمان به قید قرعه  جوایزی اهدا می‌شود و همچنین به شهروندانی که کهنسال ترین درخت را معرفی نمایند نیز جوایزی دریافت می کنند، افزود: شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷، تلفن پاسخگوی ۲۴ ساعته ویا از طریق شماره تلفن ۳۳۷۵۷۹۶۵ در این پویش شرکت کنند.

وی با تاکید بر این که ارزش و اهمیت درختان بر هیچ کس پوشیده نیست، ادامه داد: اگر درختان از فضای شهری حذف شوند علاوه بر کاهش منابع تصفیه هوا، فضای بصری، زیبایی شهر و تلطیف هوا نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بعد از شناسایی درختان کهنسال شهر پلاک گذاری و شناسنامه دار نمودن  آنان در دستور کار سازمان قرار دارد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا