کهگیلویه و بویراحمد

شرکت‌های دانش‌بنیان زیربنای اقتصاد مقاومتی/اشتغالزایی خوب حوزه فناوری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، سید شمس‌الدین هاشمی گفت: بسیج در طول ۴ دهه عمر خود بسیار موفق بوده است که از مدل‌های موفقیت بسیج می‌توان به قدرت این سازمان از دریای سرخ تا مدیترانه اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات خوب بسیج در بیماری کرونا گفت:  در بیانیه گام دوم انقلاب آنچه باید به آن توجه شود داشتن اقتصاد دانش‌بنیان است که از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در ایام کرونا کارهای خوبی انجام دادند، در استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری با کمک بسیج ماسک و اقلام ضدعفونی،کابین و حتی استندهای ضدعفونی احداث کردند.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان زیر بنای اقتصاد مقاومتی هستند در این خصوص باید به قابلیت‌ها و استعدادهای داخل کشور اعتماد کنیم تا در همه زمینه‌ها مقاوم شویم.

هاشمی عنوان کرد: بسیج و فناوری دو حوزه‌ای هستند که بهم نیاز دارند چرا که ما در معرض تهدیدات دشمن به بسیج نیاز داریم و بسیج در این راه هم می‌تواند از ظرفیت فضای مجازی استفاده کند.

رئیس پارک علم و فناوری با بیان اینکه دنیای امروز دنیای فناوری است گفت:  در حوزه سایبری باید استقلال را حفظ کنیم همانطور که مرزها اهمیت دارد مرزهای سایبری هم حائز اهمیت است.

هاشمی از بازسازی و تولید انیمیشن  در راستای اقتصاد دیچیتال خبر داد و گفت: تولید و بازسازی انیمشن‌ها حجم فراوانی از اقتصاد دیجیتال را به خود اختصاص داده است اگر در این خصوص سرمایه‌گذاری کنیم در ابتدا فرهنگ‌سازی کردیم و در مرحله دوم به اقتصاد در این زمینه کمک کردیم.

وی بیان کرد: بسیاری از استارت‌‌آپ‌ها در حوزه ایثار و شهادت است. در جنگ فناوری باید خود را با وضعیت دنیا تطبیق دهیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج و سپاه به فناوری نیاز دارد از طرفی فناوری هم به تفکر بسیج نیاز دارد، گفت:

اگر ۲۰ درصد هزینه‌ای که صرف اشتغال در حوزه صنعت می‌شود در حوزه فناوری به کار گرفته شود اشتغال و  تولید ایجاد  می‌شود.

هاشمی بیان کرد: حوزه فناوری در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار مظلوم است و کمتر به آن پرداخته شده اما طی این مدت کوتاه اقدامات خوبی از جمله ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر، ۱۲ برابر  شدن  فروش شرکت‌های دانش‌بنیان شده است،  ضمن اینکه شرکت ۱۲ برابر  تسهیلاتی که دریافت کردند فروش داشته‌اند‌.

وی با تاکید بر اینکه اگر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم چندین برابر نتایج آنها را خواهیم دید، خاطرنشان کرد:مراکز رشد طی این مدت  دو برابر شده است. ضمن اینکه کارخانه نوآوری در آینده ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا