سمنان

شرکت فروسیلیس برای همیشه به تعهدات خود در اجرای صحیح قوانین محیط زیستی، پایبند خواهد بود

شرکت فروسیلیس برای همیشه به تعهدات خود در اجرای صحیح قوانین محیط زیستی، پایبند خواهد بود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان ،مهندس کی پور مدیر عامل شرکت فروسیلیس ایران با تکذیب صریح این شایعات، علت انتشار این اخبار نادرست را عدم اطلاع رسانی صحیح نهادهای کنترل گر و ناآگاهی برخی از جراید در پوشش خبری خود در این زمینه به عموم مردم دانستند.

ایشان تصریح کردند، کنترل انتشار ذرات جامد معلق در هوا، همیشه یکی از مولفه های اساسی و بسیار مهم در شرکت فروسیلیس ایران بوده و برای مدیریت این موضوع، اقدامات گسترده و مستمری صورت گرفته و در حال انجام می باشد.

مهندس کی پور با اشاره به اینکه تعداد ۱۹۲۰ عدد فیلتر پارچه ای از جنس فایبرگلاس، وظیفه جمع آوری غبارات حاصل از کوره را برعهده دارند افزود: سیستم های فیلتراسیون و تهویه مدرن، بهینه و به روز شده در مجموعه غبارگیر شرکت، گرد و غبار خروجی از کوره را به محصولی استراتژیک و سود آور به نام “میکروسیلیکا” تبدیل می کنند که با تولید بیش از ۸ هزار تن، این محصول پرفروش از اقلام پر مصرف و حیاتی در صنایع عمرانی در داخل کشور و همچنین در رده محصولات صادراتی به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپایی نیز می باشد، لذا اتلاف و هدر رفت آن با اهداف شرکت منافات داشته و باعث متضرر شدن شرکت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فروسیلیس افزود: تمامی کیسه های فیلتر بکاررفته در غبارگیر وارداتی و از نوع مرغوب بوده و با قیمت بسیار بالایی خریداری می گردد و اخیرا شرکت هایی در ایران نیز اقدام به تولید این کیسه ها نمودند که با آن شرکت ها وارد مذاکره شدیم تا در صورتی که نیاز های شرکت را در خصوص کیفیت کیسه ها تامین نمایند، از این شرکت ها نیز خریداری بعمل آید.

ایشان افزودند: پارگی کیسه های فیلتر در طول فرایند فیلتراسیون امری اجتناب ناپذیر است که در این خصوص با تجاربی که از سوی متخصصین امر در طول سالیان بوجود آمده، با اقدامات پیشرفته و برنامه ریزی شده نسبت به تعویض این فیلترها اقدام می گردد که این اقدام با اطلاع رسانی های قبلی به ادارات محیط زیست و برق و … می باشد.

مهندس کی پور با بیان اینکه شایعات منتسب به فروسیلیس ایران در خصوص انتشار آلایندگی ها، پشتوانه علمی ندارد، ادامه دادند :

گرد و غبار حاصل از فرایند تولید فروسیلیس از نوع آمورف(بی شکل) بوده و در طبیعت، تاکنون هیچ سطح طبیعی از قرارگیری در معرض سیلیکای آمورف که منجر به اثرات منفی بر سلامت انسان باشد، یافت نشده است. آژانسهای فدرال و بین المللی OSHA ، NIOSH و ACGIH که از جمله نهادهای معتبر در زمینه سلامت، ایمنی و محیطزیست می باشند، نیز به نتیجه گیری دال بر سرطانزا بودن سیلیکای آمورف نرسیده اند.

مدیر عامل شرکت فروسیلیس افزودند: کارخانه فروسیلیس ایران در راستای حفاظت از محیط زیست و مدیریت آلاینده های هوا ناشی از فرآیند تولید اقدامات موثری انجام داده است که میتوان به نصب هود مکنده هوا (فن اصلی) و سیستم مبدل حرارتی، سیکلون جداکننده ذرات غبار درشت، نصب سنسور پایش آلاینده های خروجی از سالن غبارگیر،خود اظهاری های فصلی توسط آزمایشگاههای معتمد محیط زیست، نصب سنسور پایش آلایندههای محیطی، مدلسازی انتشارات ناشی از کارخانه با استفاده از نرم افزارهای مدلسازی هوا و … اشاره داشت.که تمامی گزارش های رسیده و بررسی داده های حاصل از اندازه گیری انتشارات فرآیند تولید کارخانه بر اساس استانداردهای محیطزیستی و در حدود مجاز است.

مدیر عامل شرکت فروسیلیس ایران در پایان با اشاره به ذی حق بودن مردم شهر سمنان در موضوعات محیط زیستی منطقه، نگرانی مردم را قابل احترام توصیف کرده و این اطمینان خاطر را دادند که تمامی فعالیت های کارخانه مطابق استانداردهای محیط زیستی سازمان حفاظت محیط زیست بوده و انتشارات ناشی از فعالیت کارخانه تحت کنترل و در حدود مجاز می باشد و شرکت فروسیلیس ایران این موضوع را مسئولیت مهم اجتماعی خود می داند که برای همیشه به تعهدات خود در اجرای صحیح قوانین محیط زیستی، پایبند خواهد بود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا