کرمانشاه

«شعب حکمی» به «دادگاه‌های صلحی» تغییر می‌یابند

«شعب حکمی» به «دادگاه‌های صلحی» تغییر می‌یابند

به گزارش خبرنگار برگزیده کرمانشاه، یزدان فلاحی ظهر امروز شنبه (چهاردهم بهمن ماه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: طی ۲ ماه اخیر کارهای نسبتا خوبی انجام داده‌ایم و حدود ۷۰۰ نفر نیرو در کل استان کرمانشاه داریم.

وی افزود: این ۷۰۰ نفر شامل اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف است که بخش اعظمی از آن‌ها به صورت افتخاری با ما همکاری می‌کنند یعنی استخدام در دادگستری نیستند و ماهانه بابت زحماتی که می‌کشند مبلغی حدود ۲ الی ۶ میلیون تومان را دریافت می‌کنند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه تصریح کرد: حدود ۶۰ درصد یعنی ۴۳۰ نفر از افرادی که افتخاری کار می‌کنند در سن استخدام قرار دارند و مابقی افراد بازنشستگان ارگان‌های مختلف هستند.

وی عنوان کرد: در شورای حل اختلاف کار در ۲ بخش انجام می‌شود یک بخش آن شعبه‌های حکمی و بخش دیگر آن شعب صلحی هستند در قانونی که شهریور ماه امسال تصویب و از آذر ماه لازم‌الاجرا شد در این قانون به قوه قضائیه اجازه داده شده است تا در طی پنج سال ۱۰ هزار نفر را استخدام کنیم.

این مقام مسئول گفت: افرادی که استخدام شوند لزوما کارکنان شورای حل اختلاف نیستند و همه افراد می‌توانند در این آزمون شرکت کنند اما امتیازاتی شامل کارکنان شورای حل اختلاف در نظر گرفته شده است و تا سقف ۵۰ الی ۶۰ درصد امتیاز خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در قانون جدید شعب حکمی از ما جدا خواهد شد و دیگر شعب حکمی نخواهیم داشت و به صورت دادگاه صلحی به زیر مجموعه دادگستری انتقال می‌یابند.

فلاحی بیان کرد: ما بر صلح و سازش متمرکز می‌شویم که شامل ستادهای صبر، موسسات میانجی‌گری و نهادهای داوری است و در ستاد صبر به همکاری همکاران نماینده ولی فقیه نیازمند هستیم.

وی ابراز کرد: ما در طی هفته ۲ روز را در مساجد هستیم و طی ۲ ماه اخیر در بیش از ۱۰ مسجد حضور داشته‌ایم و بین نماز مغرب و عشا با هماهنگی امام جماعت و هیئت امنا در خصوص قانون جدید و برنامه‌های جدید برای مردم توضیحات لازم را ارائه می‌دهیم و بعد از نماز با برگزاری میز خدمت مشاوره رایگان به مردم ارائه می‌دهیم.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه اذعان کرد: در گذشته ورودی دادگاه‌های تجدید نظر ما در ماه ۱۳۰ الی ۱۴۰ پروند بوده است و طی چند ماه اخیر ورودی‌های ما از ۲۰۰ پرونده در ماه رد شده است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا