اقتصادی

شفاف‌سازی کلیدی برای افکار عمومی

شفاف‌سازی کلیدی برای افکار عمومی

بنده به عنوان کارگر بازنشسته ایران خودرو و کارشناس ارشد روابط بین‌الملل؛ قویا اعلام میکنم که چنین خبری مطلقا صحیح نیست چرا که در اعلام چنین جمع‌بندی مالی؛ معتقدم که مباحثی از جمله هزینه‌کردهای شرکت و سایر حقوق‌هایی که به سایر پرسنل غیرکارگری پرداخت می‌شود جدا نشده و این رقم‌های نجومی صرفا برای پرسنل زحمتکش کارگری این دو شرکت بزرگ و پیشتاز ذکر گردیده است؛ چرا اگر چنین رقم‌هایی پرداخت می‌شد که تقاضا برای استخدامی در این شرکت‌ها می بایست بالا می‌بود در حالی که چنین نیست (حداکثر یک سوم رقم اعلام شده به پرسنل کارگری داده می‌شود) با توجه به ساعات بالای کاری زیاد و فشار کاری بالا؛ و حقوق به نسبت کم؛ علاقه و رغبتی برای این بخش از مزدبگیران این شرکت‌های نامبرده بسیار کم می‌باشد.

اما نکته مهم دیگر این است که این اخبار نادرست موجب بدبینی و احساس نابرابری اجتماعی در بدنه توده مزدبگیران محترم زحمتکش کشورمان می‌گردد که علاوه بر احساس ناراحتی؛ موجب از دست رفتن اعتماد مردم به رسانه‌های داخلی که اخبار صحیح را در جامعه منعکس می‌کنند؛ می‌گردد.
به نظرم لازم است که جهت دادن اطلاعات مالی؛ تمامی بخش‌های مالی (درآمدها و هزینه‌ها) به طور جداگانه و دقیق تبیین شود و از دادن اطلاعات کلی (مجموع عملکردهای مالی در قالب یک عدد مشخص) پرهیز گردد.
شفاف‌سازی اهرمی در جهت وحدت و همدلی تمامی آحاد ملت خواهد بود. اهرمی که اگر به درستی و به دور از سوءنیت بکار گرفته شود از خانه ملت گرفته تا پایین ترین رده‌های سیاسی؛ اقتصادی و اجتماعی جامعه؛ قطعا اثرات مبارکی داشته و جلوی خیلی از مشکلات احتمالی گرفته خواهد شد.

* کارشناس ارشد روابط بین‌الملل

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا