کرمانشاه

شناسایی زودهنگام زوجین نابارور و ارجاع به سطوح تخصصی برای درمان

شناسایی زودهنگام زوجین نابارور و ارجاع به سطوح تخصصی برای درمان

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر ۲ مرکز تخصصی درمان ناباروری سطح سه در کرمانشاه در حال فعالیت و یک مرکز سطح ۲ در شهرستان اسلام آباد غرب تا پایان امسال جهت خدمت به مردم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: پیشگیری و درمان ناباروری بر همه ابعاد جسمی، اجتماعی و روانی سلامت خانواده موثر است و باید توجه داشت که حمایت از زوجین نابارور و کم بارور ضمن تاثیر بر ارتقای نرخ باروری سبب ارتقای شاخص‌های سلامت باروری جامعه نیز خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به تاکیدات سازمان بهداشت جهانی در خصوص ترجیح پیشگیری بر درمان و تاثیر شناسایی زودرس زوجین نابارور یا در معرض ناباروری بر میزان موفقیت درمان‌های ناباروری باید این فعالیت به جدیت انجام شود.

وی عنوان کرد: طیف گسترده‌ای از افراد جامعه شامل افراد دارای شرایط پزشکی خاص مانند مبتلایان به اختلالات خود ایمنی، سرطان زوجین مبتلت به HIV به خدمان حفظ باروری و استفاده از روش‌های کمک باروری نیازمند هستند.

این مسئول ابراز کرد: ناباروری فقط یک مسئله باروری نیست بلکه یک موضوع اجتماعی است که می‌تواند روابط بین فردا، خانوادگی و سایر روابط اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا