اصفهان

شناسایی نخستین فرد مبتلا به اُمیکرون در اصفهان/ دز سوم واکسن را جدی بگیرید

پژمان عقدک، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان با اشاره به ورود اُمیکرون به استان اظهار داشت: نخستین مبتلا به اُمیکرون مردی حدود ۳۰ ساله در شهرستان فلاورجان است، این فرد با علامت‌های خستگی و کوفتگی مراجعه کرده و تست کرونای او مثبت می‌شود، به دنبال آن تست اُمیکرون برای او انجام می‌شود، که بعد از ارسال به تهران آن هم مثبت اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این فرد مبتلا به اُمیکرون اما نیاز به بستری نداشته و حال عمومی او خوب است، افزود: تست کرونای همسر این فرد نیز مثبت است که احتمالاً به امیکرون مبتلا باشد.

عقدک با بیان اینکه امروز رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از شناسایی اُمیکرون در اصفهان خبر داد، گفت: تا به حال ۲۶ مورد قطعی ابتلا به اُمیکرون در کشور شناسایی شده، ۱۳ مورد آن مربوط به تهران، ۵ مورد در مشهد و ۵ مورد مربوط به هرمزگان است و مواردی هم در شهرهای بابل و اصفهان گزارش شده است. 

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: از امروز با شدت بیشتر ویروس اُمیکرون در استان منتشر می‌شود و بدون شک بیشتر از یک نفر در استان مبتلا به اُمیکرون است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان تست‌های اُمیکرون را دارد اما برای تأیید نهایی به تهران ارسال می‌شود، ادامه داد: بیشتر علایم این ویروس مانند سرماخوردگی است که شروع آن با یک گلودرد ساده، سرفه کم، آبریزش بینی، خستگی، تب و بدن درد است.

عقدک با بیان اینکه اُمیکرون سرایت‌زایی بیشتری دارد، انتظار می‌رود با رعایت نشدن پروتکل‌ها در سه تا چهار هفته آینده با اوج امیکرون مواجه شویم، عنوان کرد: توصیه بر تزریق دوز سوم بر اساس در دسترس بودن واکسن اهمیت زیادی دارد، برای مقابله با امیکرون مثل جهش‌های دیگر ویروس کرونا واکسیناسیون به‌ویژه دوز سوم اهمیت زیادی دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر اینکه ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشد تا تعداد بیماران سرپایی افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی، شست و شوی دست‌ها، پرهیز از حضور در محیط‌های جمعی و شلوغ و اگر ناچار به حضور در محیط‌های شلوغ هستیم، تهویه محیط اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا