اردبیل

شناسایی نخستین نمونه اُمیکرون مثبت در کشور توسط دانشمند اردبیلی

به گزارش حبرگزاری یولن از اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، اصغر عبدلی اظهار کرد: نخستین نمونه اُمیکرونِ مثبت در کشور شناسایی و اولین گزارش رسمی وجود سویه جدید کرونا در کشور ثبت شد.

وی افزود: اُمیکرون در مقایسه با سویه‌های دلتا و هندی، از نظرِ آسیب‌زایی ضعیف‌تر است اما سرعت انتقال بسیار بالایی در مقایسه با سویه‌های قبلی دارد و در کمترین زمان از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند.

ویروس‌شناس و فناور اردبیلی واکسن برکت با اشاره به ضرورت تزریق دوُز سومِ واکسن کرونا برای پیشگیری از انتشار بیشتر سویه اُمیکرون در کشور، بیان کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در کنار پرهیز جدی از دورهمی‌های غیرضروری و نا ایمن، در کنترل شیوع این سویه جدید کرونا مؤثر است.

۷۰ درصد جامعه در بهترین شرایط ایمنی قرار دارند

وی تصریح کرد:کشور ما از نظر سطح ایمنی در بهترین حالت ممکن قرار دارد و با توجه به اجرای واکسیناسیونِ عمومی در ایران و به تازگی گذر از موج پنجم کرونا، حدود ۷۰ درصد جامعه در بهترین شرایط ایمنی قرار دارند.

 عبدلی گفت: حفظ ایمنی کشور در برابر ابتلا به اُمیکرون، در صورتی ادامه می‌یابد که در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی سهل‌انگاری نکنیم و بازگشایی مراکز عمومی همچون ورزشگاه‌ها، سینما‌ها و دیگر مراکز، احساسی وارد عمل نشویم.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا