سمنان

شناسایی هویت شهید گمنام پس از ۳۸ سال با آزمایش DNA

سرهنگ محمدحسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سمنان اظهار کرد: خبر شناسایی شهید «صفرعلی فیض بیگدلی» توسط تیمی متشکل از سردار رستم‌علی رفیعی‌آتانی، فرمانده سپاه استان قزوین به همراه جمعی از مسؤولان استان قزوین، دقایقی پیش به تنها یادگار این شهید والامقام اطلاع داده شد و دختر شهید پس از گذشت ۳۸ سال از چشم‌انتظاری درآمد.

سلامی گفت: پیکر یکی از شهدای گمنام آرمیده در پارک جنگلی بیارجمند شهرستان شاهرود از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

وی ادامه داد: شهید صفرعلی بیگدلی فرزند رحیم در سوم فروردین سال ۱۳۰۹ در روستای زاغه از توابع شهرستان زنجان به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۲ به‌عنوان بسیجی از طریق سپاه زنجان به جبهه حق علیه باطل شتافت و سرانجام هفتم اسفندماه همان سال در جزیره مجنون عراق در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مفقودالاثر شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: پیکر مطهر این شهید پس از سال‌ها تفحص و عدم شناسایی در اسفندماه سال ۱۳۹۵ به‌عنوان شهید گمنام در پارک جنگلی بیارجمند در شهرستان شاهرود به خاک سپرده شد.

سلامی ادامه داد: یادمان پارک جنگلی بیارجمند مزین به دو شهید جاویدالاثر است که به‌عنوان زیارتگاه و میعادگاهی برای عاشقان امام و شهدا قرار گرفته و مایه سعادتمندی و افتخار مردم این شهر است که پس از ۳۸ سال یکی از این دو پیکر شناسایی شد.

خبرهای تکمیلی پیرامون مراسم و برنامه‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا