همدان

شناسایی و برخورد با فساد از وظایف دستگاه عدلیه است

شناسایی و برخورد با فساد از وظایف دستگاه عدلیه است

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان همدان، بهروز محمدی مهر، که در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: برنامه‌هایی در جهت تحول در حوزه برون‌سازمانی و درون‌سازمانی دادگستری کل استان خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: ارتباط و تعامل با نماینده ولی فقیه در استان و دستگاه‌های اجرایی و ادامه تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستور کار خواهد بود.

محمدی مهر خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه‌ی صلح و سازش و تقویت شوراهای حل اختلاف همچنان مد نظر دادگستری استان است.

رئیس کل دادگستری همدان با اشاره به اینکه پیگیری مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف مورد توجه بوده است گفت: برای رسیدگی دقیق پرونده‌ها، همکاران مجرب جوان در کنار همکاران باتجربه به کار گرفته خواهند شد.

محمدرضا عدالتخواه رئیس کل سابق دادگستری نیز با اشاره آماری به خدمات انجام شده در دوره گذشته، یادآور شد: در مراسم تودیع در سال ۹۸ بود که به ۱۰ مورد راهبرد اشاره کردم و خوشبختانه این موارد تاکنون مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا طرح ابتکاری معتذرین را برگزار کردیم که تاکنون ۳۴ هزار متهم ابراز ندامت کردند و ۲۱ هزار شاکی از حق خود گذشتند که مبلغ آن بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس کل سابق دادگستری همدان با بیان اینکه همدان رتبه‌ اول رتبه‌بندی قضات از حیث اتقان آرا را با ۱۱ درصد نقض در کشور دارد گفت: با سه محور قاضی‌محور، شعبه‌محور و حوزه‌محور پیش گرفتیم تا اقداماتی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه افزایش مجازات‌های جایگزین حبس انجام شده که در یک مرحله طی مهرماه گذشته بیش از ۲ هزار نفر در یک روز صبح تا ظهر ۱۵ تن زباله جمع‌آوری کردند که اقدام نمادین و اثرگذاری بود خاطرنشان کرد: با اراذل و اوباش برخورد جدی مورد توجه قرار گرفته که البته زمینه را برای اصلاح آنها را نیز فراهم کردیم.

عدالتخواه با بیان اینکه در حوزه تعداد عفوشدگان نیز رتبه خوبی داشتیم خاطرنشان کرد: تعداد دادگاه‌های تجدید نظر استان ۱۱ شعبه بود که امروز به ۱۸ شعبه ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه تنها ۱۱ دادگاه بدوی اضافه شده، هرچند تعداد پرونده‌ها زیاد است اما این دادگاه‌ها اقدامات مهمی انجام دادند، افزود: بیش از ۲۴۰ جلسه با نظرات چند قاضی برای بیش از ۶ هزار پرونده بررسی شده که این طرح در کشور نیز مورد توجه قرار گرفته و در حال تسری به سراسر نقاط کشور است.

در این جلسه از زحمات محمدرضا عدالتخواه تقدیر و بهروز محمدی‌مهر به عنوان رئیس کل دادگستری استان همدان معرفی شد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا