فرهنگ و هنر

شناسایی پیکر ۲ شهید همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم

به گزارش گروه حماسه و مقاومت برگزیده های ایران، هم‌زمان با دومین سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی پیکر ۲ شهید مفقودالاثر دفاع مقدس شناسایی شد. یکی از شهدا از شهر تهران و دیگری شهید اهل سنت از استان کردستان است.


شهید مجید مسگر تهرانی

بسیجی شهید مجید مسگر تهرانی که در ۲۲ فروردین ماه سال ۱۳۴۲ در تهران به دنیا آمد، در سن ۱۷ سالگی در عملیات کربلای ۸ در منطقه شلمچه در تاریخ ۱۸ فروردین ماه سال ۱۳۶۶ به فیض شهادت نائل شد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پس از گذشت ۳۴ سال، پیکر مطهر این شهید کشف و از طریق پلاک هویت شناسایی شد و شامگاه روز گذشته (یکشنبه ۱۲ دی ماه) مادر و خواهر شهید به زیارت پیکر شهیدشان در معراج شهدا رفتند.

پیش از این برگزیده های ایران در گزارشی با عنوان «شهیدی که ۳ بار «یا حسین» گفت و جان داد» به زندگی این شهید ۱۷ ساله پرداخته بود.


شهید توفیق احمدی

همچنین پیکر شهیدی دیگر از خطه شهیدپرور کردستان با نام توفیق احمدی از شهدای اهل سنت هم تفحص شد. این شهید در دهم آذر ماه سال ۱۳۴۳ دیده به جهان گشود. در سن ۲۰ سالگی به‌ دست مزدوران ضدانقلاب (کومله ـ دموکرات) شهید شد. مزدوران پیکر پاک این شهید را مخفیانه در روستای نرگسله دفن کردند.

پس از گذشت سال‌ها، بر اساس اطلاعات دقیق و همکاری مردم منطقه و با تلاش گروه‌های تفحص شهدا پیکر مطهر این شهید کشف شد. مسؤولان شهر سقز با حضور در منزل خانواده شهید احمدی خبر اعلام شناسایی پیکر این شهید را به تنها بازمانده این خانواده، عایشه احمدی (خواهر شهید) دادند و این خواهر شهید بعد از ۳۷ سال از چشم انتظاری در آوردند.

مراسم تشییع پیکر شهید توفیق احمدی و یک شهید گمنام دیگر در روز پنجشنبه ۱۶ دی ماه ساعت ۱۰ صبح از مسجد جامع شهر سنندج آغاز خواهد شد و پس از آن پیکر شهید توفیق احمدی برای تدفین به شهرستان سقز منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا