چهارمحال و بختیاری

شناسایی ۴۲۳ گونه جانوری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی با تبریک ۱۶ آذر “روز گونه‌های بومی” در خصوص اهمیت حفظ گونه‌های بومی برای بقای زیستگاه‌ها و اکوسیستم‌ها گفت: نگهداری از گونه‌های زیستی گیاهی و جانوری گوناگون بومی کشور، نقش حیاتی در پایداری طبیعت و چرخه‌های زیستی، اقتصاد، معیشت، حیات و سلامت مردم دارد از این‌رو نیازمند برنامه‌ریزی و مشارکت حداکثری در این زمینه خواهیم بود.   

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری اهمیت حفظ گونه‌های بومی را در کنترل بیماری‌ها، حفظ تنوع زیستی و حیات وحش، حفظ آبخیزها و کیفیت آب، پیشگیری از بیابان‌زایی، هوای سالم، کاهش خطر بحران، تغذیه سالم، تقویت زیرساخت‌های کشاورزی، سلامت انسان و …. برشمرد. 

احمدی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری به دلیل دارا بودن اکوسیستم‌های خاص از نظر تنوع زیستی دارای اهمیت است، اظهار کرد: در این استان تاکنون یک‌هزار و ۳۶۰ گونه گیاهی و ۴۲۳ گونه جانوری شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری دارای یک ذخیره‌گاه زیست کره، یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی، ۵ منطقه حفاظت شده، یک پناهگاه حیات وحش و  ۳ منطقه شکار ممنوع است.

انتهای پیام/۶۸۰۲۳/م
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا