آذربایجان غربی

شهدا در حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها نقش بی‌بدیلی دارند

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه و به نقل از روابط‌عمومی سپاه ناحیه ارومیه، حجت‌السلام محمد رستمی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با اشاره به نقش بی‌بدیل شهدا در حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها اظهار داشت: شهید، یعنی انسانی که در راه آرمان‌های معنوی جان خود را تقدیم می‌کند. جان خود را – که سرمایه‌ی اصلی هر انسانی است – برای هدف و مقصدی الهی صرف می‌کند و خدای متعال هم در پاسخ به این ایثار و گذشت بزرگ، حضور و یاد و فکر او را در یاد مردم تداوم می‌بخشد و آرمان او زنده می‌ماند. این، خاصیت کشته شدن در راه خدا است.

وی ادامه داد: مرگ برای همه هست، ما اگر در راه خدا بمیریم، به حسب موازین مادّی و ظاهری هم، چیزی از دست نداده‌ایم. مردن، سرنوشت اجتناب‌ناپذیر هر یک از ماست، این متاعی است که بالاخره از دست ما خواهد رفت، ولی این متاع جان به دوگونه از دست می‌رود: یکی این‌که آن را گم کنیم و دیگر این‌که آن را بفروشیم. کدام بهتر است؟ آنها که در راه خدا کشته نمی‌شوند، جانشان را گم کرده‌اند و در مقابل، چیزی در دست ندارند. و آنها که این متاع را در راه خدا می‌دهند و جان‌شان را در راه او نثار می‌کنند، کسانی هستند که آن را فروخته‌اند و در عوض چیزی گرفته‌اند: «ان‌اللَّه اشتری من‌المؤمنین انفسهم و اموالهم بانّ لهم الجنّه».

رستمی با بیان اینکه خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند، گفت: خانواده‌ی شهیدان و ایثارگران از نظر تأثیر و ارزش رفتار و حرکت، فقط با خود شهدا قابل مقایسه هستند و با هیچ قشر دیگری در تاریخ انقلاب، قابل مقایسه نیستند. ارزش آن مادران و پدران، آن همسران و فرزندان و بازماندگان که حرمت خون شهیدشان را حفظ کردند و خودشان با صبرشان، با گذشت‌شان مظهر دیگری شدند از فداکاری در پیشبرد اهداف انقلاب، این است که یکی از مؤثرترین و نقش‌آفرین‌ترین عناصر کشور هستند.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا