آذربایجان شرقی

شهرداری تبریز از دستگاه‌های دولتی ۴۵۰ میلیارد تومان طلب دارد/ بزرگ‌ترین بدهکار وزارت راه و شهرسازی!

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، علی نوای باغبان در شانزدهمین جلسه‌ کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: شهرداری منطقه ۸ لایحه‌ای مبنی بر جابجایی اعتبار داده بودند، این منطقه ۱۰میلیارد تومان برای خرید و مرمت خانه‌های تاریخی بودجه تعیین کرده بوده که اکنون می خواهد سه میلیارد تومان برای بهسازی و زیرسازی پل قائم دریافت کنند.

وی در ادامه بیان کرد: شهرداری منطقه ۸ برای این طرح یک میلیارد تومان بودجه داشته که کافی نبوده و‌ اکنون می‌خواهد با جابجایی اعتبار روند فعالیت پروژه را سریعتر کند.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با لایحه‌ی جابجایی اعتبار شهرداری منطقه هشت موافقت کرده‌اند.

نوای باغبان در ادامه‌این جلسه در خصوص اوراق مشارکت بیان کرد: ما از تعرفه عوارض محلی در خصوص اوراق مشارکت که برای سال جاری تعیین شده، استفاده نکردیم، لازم است که شهرداری در این راستا وارد عمل شده تا بتوانیم از این ردیف استفاده کرده و نگذاریم موضوع اوراق مشارکت حذف شود چراکه درصدی از بودجه در منابع به خطر خواهد افتاد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی در ادامه در خصوص طلب یکی از ارگان‌ها به شهرداری اظهارکرد: طلب شهرداری تبریز از دستگاه ها در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: عمده ترین طلب ما از وزارت راه و شهرسازی بابت اینکه خط آهن تبریز _بستان آباد از زمین های خاوران می گذرد، است، ۴۲هکتار از زمین‌های ما را وزارت راه برداشته بدون آنکه به ما هزینه ای بدهد از آن استفاده می‌کند.

نوای باغبان افزود: پالایشگاه تبریز از سال۹۸ تاکنون هیچ هزینه‌ای به شهرداری نداده که باید این موارد را تبصره کنیم تا شهرداری به دنبال هزینه‌ها باشد.

رییس کمیسیون برنامه و‌ بودجه شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سال۱۴۰۰ تعرفه عوارض محلی نسبت به سال ۹۹ در مقایسه با سال های قبل افزایش یافته و‌ما با جهش در سال۱۴۰۰ مواجه شده ایم که تمامی موارد در ماده ۱۰و ماده ۱۰۰ آمده است.

نوای باغبان اضافه کرد: شورای پنجم در اواخر سال کاری خود تعرفه محلی را افزایش داده بودند که عواقب آن را شورای ششم باید می‌کشید و شهروندان فکر کردند که ما تعرفه را افزایش دادیم در حالیکه چنین نبود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: در تعرفه عوارض محلی، پروانه‌های ساختمانی نیز جهش داشته است.

نوای باغبان در ادامه یادآور شد: شورای ششم فعلا میلی به افزایش تعرفه عوارض محلی ندارد و سال آینده هم حساب شده آن را جهش خواهد داد.

 نباید روند گذشته را تکرار نکنیم

روح الله دهقان‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه عنوان کرد: اگر طی سال گذشته افزایش تعرفه داشتیم دلیل‌اش این بوده که طی سال‌های گذشته این افزایش نبوده و یک باره اقدام به افزایش کرده اند، به نظرم ما باید روند گذشته را تکرار نکنیم و بر اساس رشد قیمت عوارض محلی را هم تعیین کنیم.

دهقان‌نژاد یادآور شد: پیشنهادم این است در جاهایی که نیاز است تعرفه عوارض محلی را افزایش داده و در مابقی جاها درصد کمی افزایش داشته باشیم.

عوامل ساخت و ساز غیرمجاز

احد صادقی، دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص بیان کرد: نیاز است تا در آینده طبق سیاست کلی جامعه در بودجه ریزی توجه  ویژه ای به ماده ۱۱ شود.

وی بیان کرد: در مناطق حاشیه‌ شهر سفت و سخت کاری منجر به ساخت و ساز غیر مجاز می شود که به واسطه این ساخت و سازها ما از عوارض دور می شویم تاکیدا می گویم باید به ماده ۱۱ توجه ویژه ای داشته باشیم.

قدیمی‌ترین محل درآمد شهرداری نوسازی است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این جلسه اظهار کرد: پسماند و عوارض نوسازی برای ما بسیار مهم بوده که باید به این موضوع توجه‌ای ویژه داشته باشیم.

نوای‌باغبان اضافه کرد: قدیمی‌ترین محل درآمد شهرداری نوسازی بوده که باید در این راستا گزارشاتی را گرداوری کنیم.

وی یادآور شد: رفتار ما با موعدیانی که به ما بدهی دارند وقتی چک هایشان وصول نمی شود،  باید شفاف سازی شود تا طبق استناد به قانون با آنها رفتار شود.
 
انتهای پیام/۶۰۰۰۱/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا