آذربایجان شرقی

شهرداری تبریز تذکر گرفت/ معرفی مدیران بی‌توجه به پدافند غیرعامل به دستگاه قضایی

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز،  محمدباقر آقایی امروز شنبه در نشست خبری هفته پدافند غیرعامل در تبریز  با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم در برابر تهدیدات آسیب نبینیم، باید از خود دفاع کنیم که  لازمه آن رعایت پدافند غیرعامل است، اظهار داشت: با توجه به شکل و ماهیت تهدیدها باید خود را به روز کرده و تهدیدها را رصد  و پایش کنیم تا هر کدام از تهدیدها یک سناریو تعریف کنیم و با اجرای رزمایش و مانور برای شرایط بحرانی آماده باشیم.

وی در رابطه با نگرانی استان از بابت خطرات زیست‌محیطی، گفت: با توجه بر اینکه استان قطب مواد شیمیایی و جاده ترانزیتی حمل مواد شیمیایی است، از این‌رو قرارگاه شیمیایی در استان تشکیل شده است که بازدیدهای سایبری و شیمیایی انجام می‌دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت ورود جدی شهرداری‌ها به موضوع پدافند غیرعامل ابراز داشت: شهرداران استان به ویژه شهردار تبریز جدی وارد مباحث حاشیه‌نشینی نمی‌شوند و از عملکرد شهرداری تبریز رضایتی نداریم و در این رابطه تذکر به شهرداری تبریز داده شده است.

آقایی، از تشکیل کمیته قضایی پدافند غیرعامل خبر داد و متذکر شد: سازمان‌ها و نهادهایی که به تذکرها و موضوعات پدافند غیرعامل توجه نکنند به قوه قضائیه معرفی خواهند شد و با هیچ کسی تعارفی نداریم.

وی با بیان اینکه هیچ پروژه‌ای نباید بدون پیوست پدافند غیرعامل اجرا شود، افزود: هر مدیر و دستگاه‌های اجرایی نسبت به ضوابط و پدافند غیرعامل باید پاسخگو باشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: وظیفه سازمان پدافند غیرعامل رصد و پایش تهدیدات و ابلاغ به دستگاه‌های مربوطه است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری استان، در رابطه با حمله اخیری که برای پمپ بنزین‌های کشور اتفاق افتاده بود، تصریح کرد: هکی که برای پمپ بنزین‌ها رخ داد، یکی از هزاران حمله‌ای بود که به چشم آمد و این نمی‌تواند عملکرد تمام دستگاه‌ها را زیر سوال ببرد، نباید دیگر این گول را بخوریم، تهدیدات غیر قابل شناسایی است و به راحتی قابل اثبات و شناسایی نیست؛ اگر این اتفاق از طریق کشوری باشد، حمله نیست بلکه جنگ سایبری محسوب می‌شود.

آقایی، هک بیلبوردها در مسئله بنزین در تبریز را تکذیب کرد و خاطرنشان کرد: آسیب و تهدیدهای استان با همکاری دانشگاه تبریز احصا می‌شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا