اخبار روز

شهرداری تهران در توسعه میدانگاه‌های شهری چه رویکردی دارد؟

شهرداری تهران در توسعه میدانگاه‌های شهری چه رویکردی دارد؟

– اخبار اجتماعی –

مهدی هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران درباره رویکرد شهرداری تهران در احداث میدانگاه‌های شهری اظهار کرد: در سالیان گذشته سازمان نوسازی شهر تهران به‌منظور تأمین بخشی از سرانه‌های خدماتی و ایجاد فضاهای جمعی نسبت‌ به برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای ۵ میدانگاه شهری اقدام کرد.

وی ادامه داد: ۵ میدانگاه مذکور شامل: میدانگاه امیرکبیر در محله شکوفه واقع در منطقه ۱۴ به مساحت ۸۴۰۰ مترمربع، میدانگاه بریانک در محله بریانک واقع در منطقه ۱۰ به مساحت ۹۴۵۹ مترمربع، میدانگاه دریافت در محله یافت‌آباد جنوبی واقع در منطقه ۱۸ به مساحت ۱۰۲۸۱ مترمربع، میدانگاه دولاب در محله صاحب‌الزمان واقع در منطقه ۱۴ به مساحت ۴۰۰۹ مترمربع و میدانگاه خورشید در محله شیخ صدوق واقع در منطقه ۲۰ به مساحت ۵۹۸۴ مترمربع است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر سازمان نوسازی با تکیه بر تجربیات گذشته در زمینه احداث و توسعه فضاهای شهری و چند عملکردی در حال اجرای پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه سلام‌الله در منطقه ۱۷ و ۱۸ است که با توجه به تنوع کاربری‌ها و فعالیت‌های در نظر گرفته شده در بخش‌هایی از این پروژه عرصه‌های مستعد برای انجام فعالیت‌های جمعی شهروندان و برگزاری مراسم‌های خاص نیز دیده شده است. 

وی افزود: پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از بزرگترین پروژه‌های بازآفرینی شهری است که برای احیای یک عرصه‌ای که قبلاً مسیر خط آهن بوده و بعداً تبدیل به یک فضای بی‌دفاع شهری شده است اجرا می‌شود؛ در این راستا یک عرصه عمومی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و مسیری که قبلاً جداکننده بافت شهری و زندگی محلات بود به فضای مدنی برای تعاملات اجتماعی محلات همجوار تبدیل می‌شود.

هدایت خاطرنشان کرد: با این محور در واقع یک کلان‌ساختار جدید در شهر تهران مطرح می‌شود که پیش از این وجود نداشته و از طریق اتصال بوستان ولایت به رود دره کن، به لحاظ زیست محیطی، مدیریت بحران و ایجاد فضاهای شهری یک لایه جدید ساختاری به شهر تهران اضافه می‌کند.

۷ مانع بزرگ نوسازی ۴.۴هزار هکتار “بافت فرسوده تهران” چیست؟/ رشد ۲برابری صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده

وی افزود: پروژه‌هایی در این سطح که دارای مقیاس کلان هستند و تأثیرات قابل ملاحظه‌ای در مناطق همجوار دارند، می‌توانند تصویر ذهنی جاافتاده از جنوب شهر تهران مبنی بر اینکه شهروندان و سرمایه‌گذاران رغبتی به حضور یا سرمایه‌گذاری در این مناطق را ندارند، اصلاح کند. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اضافه کرد: پروژه‌هایی از این دست ضمن تحول در جنوب شهر تهران، می‌تواند تمایل به سرمایه‌گذاری و توسعه را در این پهنه عظیم رقم بزند. علاوه بر این، چنین ‌پروژه‌ای در کنار فرسوده‌ترین محلات شهر تهران موجب توسعه فضاهای شهری، فضای سبز، فضاهای خدماتی و همچنین فضاهای آموزش مورد نیاز شود. 

به گزارش برگزیده های ایران، پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا(س)، بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی، افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی مناطق ۱۷ و ۱۸و رونق گردشگری شهری در مناطق کمتر برخوردار شهر آغاز به کار کرد. این پروژه به طول ۹ کیلومتر بر بام تونل قطار تهران تبریز و عرض ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده است که فاز اول آن در حال بهره‌برداری است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا