قم

شهردار نباید مجری تصمیمات دیگران باشد

به گزارش برگزیده های ایران از قم، ماشاءالله سعادتمند در نطق پیش از دستور نشست امروز شورای اسلامی شهر قم با گرامیداشت سالروز سیزدهم آبان ماه بیان کرد: سیزده آبان را پشت سر گذاشتیم، اما مبارزه با استکبار جهانی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد، ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا و همچنین عملیات اخیر سبزپوشان سپاه در آزادی نفت سرقتی ایران در دریای عمان و آب‌های بین‌المللی، جلوه‌هایی به یاد ماندنی از اقتدار فرزندان غیور ایران برابر آمریکای پست و زبون بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تصریح کرد: همه این موارد بیانگر آن است که قدرت نظامی آمریکایی‌ها فقط در سطح رسانه‌ای و تبلیغاتی اعتبار دارد.

وی افزود: تردیدی نیست که عملیات اخیر آزادی نفت سرقتی، جایگاه بین‌المللی ایران را به شدت ارتقا داده و این پیام را به دیگر کشورهای منطقه داده است که کلید امنیت خود را به دست آمریکایی‌ها ندهند.

وی سپس به انتخابات خرداد ۱۴۰۰ توجه داد و گفت: نتیجه این انتخابات، بارقه‌ای از امید را در دل مردم ایجاد کرد، بویژه آنکه پیش از این انتخابات، ناامیدی همه جا را فرا گرفته بود.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه دولت انقلابی برای ساختن ایران قوی شروع به کار کرده است ادامه داد: بستن گلوگاه‌های فسادخیز یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید انجام شود.

وی با تقدیر از عملکرد دولت در سفرهای استانی و معرفی استانداران شایسته، استاندار جدید قم را فردی آزموده و امتحان پس داده معرفی کرد و گفت: امیدواریم با آغاز فعالیت وی، وضعیت مدیریت استان دگرگون شود.

سعادتمند سپس خواستار دیده شدن سهم شهرداری‌ها در هر گونه الحاق و تفکیک شهری شد و اذعان کرد: دولت باید سهم خود را در حمل و نقل عمومی، بازآفرینی شهری و بافت فرسوده پرداخت کند.

عضو شورای اسلامی شهر همچنین به ضرورت ارتقای جایگاه شوراها توجه داد و گفت: این مهم باید توسط مرکز پژوهش‌های شورا، شورای استان و همچنین شورای عالی استان‌ها پیگیری و دنبال شود.

وی با اشاره به لزوم احترام همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به جایگاه شوراها و شهردار تصریح کرد: شهردار هر شهر باید مدیر واقعی شهر و دهیار نیز مدیر واقعی روستا باشد، نه این که این افراد مجری تصمیمات دیگران باشند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا