اصفهان

شهرستان سمیرم ۸۰ هزار هکتار جنگل دارد

میثم جباری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سمیرم اظهار داشت: ۸۰ هزار هکتار اراضی جنگلی در سمیرم این منطقه را به شهرستانی متنوع در زمینه درختان جنگلی تبدیل کرده است که از این ۸۰ هزار هکتار جنگل سمیرم، ۴۵ هزار هکتار رویشگاه جنگلی، ۲۵ هزار هکتار با پوشش ۵ درصد و ۷۰۶۰ هکتار ذخیره‌گاه جنگلی هست.

وی افزود: گونه جنگلی بلوط یکی از د رختان کند رشد و مقاوم در برابر کم‌آبی و خشک‌سالی است و تنها رویشگاه جنگل بلوط در سمیرم منطقه شمس‌آباد ونک است که ۳۰ هکتار از اراضی این منطقه را پوشش جنگلی بلوط در کنار دیگرگونه‌های جنگلی تشکیل می‌دهد.

جباری بیان کرد: رویش گونه‌های جنگلی بلوط، ارس، بنه، زالزالک، بادام وحشی، زرشک وحشی، ارژن، داغ داغان، انجیر کوهی و دیگرگونه‌های این اراضی جنگلی را متنوع کرده است و یکی از رویشگاه اصلی سرو کوهی ارتفاعات زاگرس مرکزی در سمیرم است که این‌گونه جنگلی بسیار نادر طی چند سال گذشته به دلیل حفاظت این‌گونه جنگلی در حال افزایش هست.

رئیس اداره منابع طبیعی سمیرم خاطرنشان کرد: گونه‌های جنگلی نقش مهمی در تثبیت خاک در شهرستان کوهستانی و شیب‌دار سمیرم دارند و از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند.

به گزارش برگزیده های ایران، منطقه شمس‌آباد شهر ونک در فاصله ۴۰ کیلومتری غرب سمیرم در منطقه حفاظت‌شده زاگرس مرکزی و در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع‌شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا