سلامت

شهرستان های آبی کرونایی گیلان افزایش یافت

به گزارش خبرنگار برگزیده های ایران، سه شهرستان ماسال، شفت و سیاهکل از وضعیت زرد کرونایی خارج و وارد رنگ بندی آبی شدند و به این ترتیب شمار مناطق آبی کرونایی با احتساب املش به چهار شهرستان رسید.

رنگ سایر شهرستان گیلان نیز در نقشه کرونایی نرم افزار تغییر نکرد و به این ترتیب شهرستان رودبار نارنجی و رشت ، خمام ، رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، بندرانزلی، فومن، رضوانشهر، تالش و آستارا زرد هستند. 

طی موج پنجم کرونا که تعداد بیماران کووید ١٩ بستری در بیمارستان های گیلان به نزدیک ٢ هزار و ١٠٠ نفر رسیده بودند، از اوایل شهریور ماه روند نزولی پیدا کرد البته در هفته هایی نیز با افت و خیز همراه بود.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم اکنون ٣٠٩ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان بستری هستند.

اگر چه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان روند نزولی را طی می کند اما استمرار این روند به توجه مردم در رعایت پروتکل های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بستگی دارد که مصداق این مهم را طی نزدیک ٢ هفته گذشته شاهد بودیم و شهرستان های آبی کرونایی املش و رضوانشهر به زرد تغییر رنگ داده بودند اما املش بعد از چند روز به آبی برگشت اما رضوانشهر همچنان زرد است.

همچنین شهرستان رودبار که از زرد به نارنجی تبدیل شده بود اکنون بعد از ٢ هفته همچنان در رنگ بندی نارنجی قرار دارد بنابراین سهل انگاری در رعایت توصیه های بهداشتی ما را به وضعیت خطرناک بر می گرداند.

رعایت دستورالعمل های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از مسافرت و دورهمی در کنار واکسیناسیون همواره از سوی کارشناسان بهداشتی تاکید می شود. 

گیلان با ٢ و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استانهای درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا